Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jimmbo
Hej
Nu har jeg haft mit Panasonic G10 fjernsyn i 1-2 måneder og jeg er efterhånden ret træt af mit problem.
Når jeg ser DVD kommer der nogle hvide prikker på skærmen, og billede hopper en gang imellem.
- Der sker også billede ryger ud.

Der underlige er, at det kun sker når jeg ser DVD ikke blu-ray.

Mit system er:
Panasonic G10 <- Supra kabel <- Onkyo 605 <- Supra kabel <- PS3.

Hvad kan jeg gøre for at slippe af med mit problem?
Af bantam
1. Har du prøvet at køre uden om receiveren - altså PS3 direkte til TV via HDMI?

2. Har du slået IFC til eller fra ved DVD-afspilning (selvom det ikke rigtigt har nogen effekt)?
Af RogueAgent
Det er nok Sonys måde at fortælle dig at du skal se film på blu-ray og ikke DVD... ;)

Spøg til side - når det kun sker ved DVD afspilning og ikke blu-ray, så synes jeg umiddelbart det lyder som en fejl i din PS3, måske er det scaleren der driller..? Er den sat op til at sende DVD ud i native opløsning eller i HD..? Prøv evt. med andre opløsninger og se om det gør nogen forskel.
Af jimmbo
bantam: Vender tilbage når touren er færdig og har spist.
RogueAgent: Hvad skal jeg ændre på i min PS3?
Af bantam
Super - de symptomer, du beskriver, kan pege på et dårligt HDMI-kabel (normalt er Supra-kabler nu OK - men et af dem kan jo være defekt - prøv dem begge to i en direkte forbindelse).

Det kunne lyde som om, kablet ikke kan bære den krævede båndbredde ved f.eks. opskaleret DVD - så du kan evt. forsøgsvist også prøve at slå DVD-opskalering fra.
Senest rettet af bantam 10 jul 2009, 17:40, rettet i alt 1 gang.
Af jimmbo
bantam skrev:Super - de symptomer, du beskriver, kan pege på et dårligt HDMI-kabel (normalt er Supra-kabler nu OK - men et af dem kan jo være defekt - prøv dem begge to i en direkte forbindelse).
Jeg har prøvet med 2 forskellige supra HDMI kabler.
Af bantam
Har du prøvet begge kabler i en direkte forbindelse?

Prøv at slå DVD-opskalering fra, hvis det er slået til.
Af jimmbo
bantam skrev:Har du prøvet begge kabler i en direkte forbindelse?

Prøv at slå DVD-opskalering fra, hvis det er slået til.
Smutter lige op og prøver.
Af jimmbo
Så har jeg været oppe og prøve.

Jeg har prøvet andet HDMI stik.
2 HDMI kabler.
Fuld skalering og normal skalering.

Hvad kan så være problemet?
Af RogueAgent
Jeg synes mere og mere det lyder som om der er noget galt med PS3'en. Har du mulighed for at sætte den til en anden skærm med hdmi, og teste om det samme sker?
Af jimmbo
RogueAgent skrev:Jeg synes mere og mere det lyder som om der er noget galt med PS3'en. Har du mulighed for at sætte den til en anden skærm med hdmi, og teste om det samme sker?
Desværre ikke. Jeg kender ikke lige nogle der har et fjernsyn med HDMI. Men jeg må prøve om jeg kan finde en.
Af bantam
Det er vel heller ikke så heldigt, at du har adgang til en anden DVD- eller BD-afspiller med HDMI-interface?

Fik du i øvrigt prøvet med/uden IFC?

(grunde til at jeg spørger er, at V10 nemt kan provokeres til at lave billedstøj (ikke simple artefakter - simpelthen støjstriber i billedet), hvis IFC slås til - så måske er der et tilsvarende problem med G10)
Af jimmbo
bantam skrev:Det er vel heller ikke så heldigt, at du har adgang til en anden DVD- eller BD-afspiller med HDMI-interface?

Fik du i øvrigt prøvet med/uden IFC?

(grunde til at jeg spørger er, at V10 nemt kan provokeres til at lave billedstøj (ikke simple artefakter - simpelthen støjstriber i billedet), hvis IFC slås til - så måske er der et tilsvarende problem med G10)
Jeg har en DVD optager, men den er pakket ned. Jeg må prøve at finde den.
Men jeg glemte totalt det med at slå IFC fra.
- Hvordan gør jeg det O_O
Af bantam
IFC ligger under INDSTILLINGER\ANDRE INDSTILLINGER (For adgang)\Intelligent Frame Creation-menuen, så vidt jeg husker.