Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CenTrixX
Hey Flatpanels.dk

Jeg har fornyligt opdaget at min skærm, når den har kørt længe brænder mit baggrundsbillede fast, når jeg viser en grå farve som i â€
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det eneste du kan gøre er at sluke for skærmen indtil det er gået væk. Benytter du en screensaver eller står skærmen med samme billede på i flere timer i træk?
Af CenTrixX
ingen screensaver, skærmen står i flere timer med samme billeded, men også når jeg spiller kan jeg se min fps som brændt fast i skærmen. :(
Af CenTrixX
det tager ca 6-7 timer når skærmen er slukket før det går væk, men efter 30min kommer det igen
Af CenTrixX
har prøvet et andet gfx og andre porte på kortet ect ect , men virker ikke får det samme resultat
Brugeravatar
Af hightower
Jeg havde noget lign. på min tidl. FS... skiftede også gfx kort, kabler mv.. intet hjalp.. det eneste der hjalp var at ta strømmen fra og lade den stå i et par uger (prøvede også 48 timer, men det var ikke nok) og så var det væk. Havde også screensaver på... så jeg forstår stadig ikke hvordan det kan ske, det må være noget med pixel hukommelse (?!)... det er den eneste fladskærm ud af 6 jeg har haft, som havde fænomenet.
Af CenTrixX
ja det er selvfølgelig en mulighed, men jeg har bare ikke lige en skærm i reserve
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har nu aldrig oplevet det på min egen 191T, men den benytter også en sort screensaver (windows logo) og hurtig powersave. Det kan anbefales at lade windows slukke for skærmen relativt hurtigt, så du netop undgår at billedet fryses fast.
Af CenTrixX
ok ok prøver jeg skal nok vende tilbage hvis der er probs ;)

tak for hjælpen :)
Af CenTrixX
yakken hvad er din screensaver sat til i minutter før den går igang ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
3 minutter mener jeg. Den slukker efter 10.
Af CenTrixX
ok tak tak