Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hapseleg
Imorgen tager jeg i byen og køber mig et nyt tv :) jeg har sat det hele op og er klar ;) men så imorgen når jeg skal ud og kigge på disse modeller:
Sony KDL40W4500 LCD TV
Sony KDL40W5500 LCD TV
Panasonic TXP42G10 Plasma TV
Samsung LE40A656 LCD TV

Så tænkte jeg:
1.
Er den "eneste" forskel på 4500. og 5500. at den ene har en bravia engine 2 (4500) og den anden en bravia engine 3? og hvor meget forskel er der på disse?
2.
Hvor meget skal jeg frygte burn-in på plasma? lad os sige jeg smider en htpc på med windows og jeg så glemmer at slukke min htpc, vil det så brænde sig fast eller nu hvor jeg spiller meget på mit tv skal jeg så frygte at mine spil brænder sig fast (liv bar i spil etc.)?

Jeg tror jeg frygter burn-in lidt for meget :P

Mange tak for svar på forhånd :) :)

-hapse
Af Illgor
Hvis du har kig på det panasonic - så tror jeg ikke du skal bekymre dig om burnin. Har hørt folk har ladet samme billede stå i 24 timer hvorefter der kun var en smule retetion (midlertidig burnin) som forsvandt ret hurtigt.
Så pånær hvis du ligefrem lader dit tv stå tændt med computerskrivebordet på og tager på ferie, så tror jeg godt du kan føle dig sikker.
Forskellen på 4500 og 5500 kan du finde herinde via søgningen.
Du vil få det mest rigtige billede ved at købe pana'en, men om du så bedre kan lide billedet fra et af lcd'erne er jo op til dig.
Læs evt de forskellige test af netop de modeller du stilelr op herinde.
Af hapseleg
tusind tak ;) glæder mig til imorgen (idag nu hvor den næsten er 1)
Af Nick_S
Panasonic siger at det tager omkring 96 timer (4 døgn) at lave permanent burn in på deres nye NeoPDP paneler.
Så det ville jeg bestemt ikke frygte.

Og lad nu være med at gå efter det billede der umiddelbart tiltaler dig mest. Gå det efter i sømmene og referer til fokusartiklen herinde omkring hvordan det rigtige/forkerte billede ser ud.
For de fleste LCD producenter imponerer ofte på deres enormt pumpede indstillinger, men i sidste ende er det ikke det man bliver mest glad for.

Min personlige anbefaling går 100% på G10!

Der er en betragtelig forskel på BE2 og BE3 mener jeg, så ville bestemt ikke gå efter W4500. Ville bestemt heller ikke gå efter A656 der mere eller mindre er forældet på alle leder og kanter :)

Så valget bør stå imellem G10 og W5500 :)

God fornøjelse!
Af hapseleg
Tak for svaret ;) ja har kigget på nogen tests på nettet og har set der er meget forskel på når det er indstillet og når det er std,

-hapse
Af lennon
hapseleg skrev:Tak for svaret ;) ja har kigget på nogen tests på nettet og har set der er meget forskel på når det er indstillet og når det er std,

-hapse
42" vs 40" giver faktisk et ca 10% større billedareal. Også en væsentlig grund til at vælge Panasonic.
Af hapseleg
lennon skrev:
hapseleg skrev:Tak for svaret ;) ja har kigget på nogen tests på nettet og har set der er meget forskel på når det er indstillet og når det er std,

-hapse
42" vs 40" giver faktisk et ca 10% større billedareal. Også en væsentlig grund til at vælge Panasonic.
hvordan skal det forståes? 10% af 40" er da 4"?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hapseleg skrev:hvordan skal det forståes? 10% af 40" er da 4"?
... nu er arealet jo ikke direkte proportionalt med diagonalen. Prøv med Pythagoras' læresætning i stedet.

Hvis du går død i det, så kan du også bare bruge vores applet her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1195184951

Det rigtige tal er nærmere 7.9% større areal, men hey... det er vist petitesser.
Af Shark
http://www.trustpilot.dk/review/www.cinemagic.dk

Trustpilot har dem til 9.4/10 hvilket er rigtig flot.

Kender desværre kun lige en der har købte hos Cinemagic (40w5500) og han er yderst tilfreds.

Kan dog ellers anbefale http://www.lcd.dk kommer dog an på hvilket TV du vælger.
LCD har en rigtig god service, kender en der købte et 40w4000 og fik at vide at de ikke fik flere, dog købte en han kender det noget tid efter.
Da han så besøgte dem da han ville ha en Soundbar, spurgte han til det. Hvilket de sagde måtte være en fejl, han spurgte igen hvorfor det nu var billigere, og de gav ham 500 kr. selvom det flere måneder siden han havde købt det.

Kender flere der har købt hos LCD.

Mit valg ville enten være G10 eller w5500