Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af A 666
Jeg har en 19"(1280x1024) tft monitor og et samsung 40" M86 tv. Jeg bøvler med at få det sat op så jeg kan have desktop på begge skærme, altså vise det samme på begge skærme. Jeg bruger DVI til pc skærmen, og DVI>HDMI til Tv'et.

Er det muligt at få pc'en til at vise 1280x1024 på pc skærmen og 1920x1080 på tv'et på samme tid, uden kanter osv ? ;;)
Af BrianH
Jeg har aldrig (på min bærbare) kunnet få andet end enten samme opløsning på de to skærme, eller pc-skærmen slukket og den eksterne med dens "naturlige" opløsning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke vise samme desktop i to forskellige opløsninger. Hvordan skulle du så kunne bevæge musen, hvis der ikke er lige langt fra kant til kant på de to skærme? Det ville vist skabe lidt af et paradoks, og så ville jorden nok gå under...

Du kan godt køre med to forskellige opløsninger på de to skærme, men så skal du benytte "Udvidet skrivebord", så du strækker billedet ind over to skærme. Det burde de fleste grafikkort kunne klare, hvis du blot opdaterer driveren.
Brugeravatar
Af A 666
Undskyld min sene respons !

Jeg kan få Pc skærmen til at vise 1280x1024 og signalet til tv'et er 14XX x720(kan ikke huske den nøjagtige opløsning - men der er ivhertfald højere end på pc skærmen.)

Det er som om opløsning på monitor skal følges nogenlunde ad, dog er den til tv hele tiden højere. Billedet ser helt ok ud, Tv'et har en "scan" funktion, hvor den så trækker billedet helt ud. Tv'et melder at den kører 1920x1080 - går ud fra den skalerer billedet op. Synes det er utroligt det ikke kan lade sig gøre at spytte custom opløsning ud på hver skærm. Går ud fra, at den eneste løsning for at få optimalt billede på begge skærme, er ved at købe mig en fuld hd monitor... *** og patter - det er jo ikke til at trække nogen spil i fuld hd, med mindre man konstant har en opdateret pc :s