Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makamakalay
Hej,

efter en måneds tid, hvor jeg har studeret denne side og været i butikkerne utallige gange har jeg besluttet mig (næsten!)

Først ville jeg have X10, men så var jeg længe ovre i LCD, fordi jeg ikke syntes plasma så markant bedre ud. Derfor hældte jeg indtil for nyligt meget til W5500 til 8k. Men gider sgu ikke bruge så mange penge på det, når jeg ikke kan se forskel. Sidder 3,5 meter væk.

Jeg har egentligt besluttet mig for PQ6000, da jeg synes den er meget pænere end X10, men hører at der kan være en del retention. Er det noget, der vil genere mig ved alm. TV kiggeri på digitalt signal?
Af AndersDavidsen
Det vil overhovedet ikke være generende :) Du vil højest bemærke det hvis du kommer til en helt sort skærm som f.eks. ved kanalskift, men du vil ikke bemærke det når der er et billede på skærmen. Desuden forsvinder det jo efter ganske få minutter.
Af kskruger
Du kan rolig købe et PQ6000, har det selv og har ingen problemer med hverken burn-in eller retention.
Af keler
Der er betydeligt højere grad af retiontion på PQ6000 end på x10.

Om du vil leve med det, er op til dig selv.

LG PQ6000 er hvert fald en god skærm, ligesom x10 også er det!
Senest rettet af keler 07 jul 2009, 16:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nix. Ingen DVB-C i PQ6000.
Af Makamakalay
Æv. Kan du svare mig på hvad man bruger det PCMCIA slot til der sidder i siden?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dekodning af betalingskanaler via DVB-T. Ikke alt DVB-T er gratis.
Af Makamakalay
Du troede jeg lige jeg havde fundet er godt TV til mine behov. Hva gør jeg så hvis jeg synes X10 er for grim og PQ6000 ikke har DVB-C tuner?

Vil gerne have LCD, men den eneste i prisklassen der fanger mig er LG LH3000 eller 4000. Men der skulle være en del højtalerstøj på disse.

Er der andre gode og pæne LCD TV's i prisklassen 6-7k.

Synes 8k for W5500 er for meget.
Af Skytten
Undskyld hvis det er et dumt spørgsmål, men hvad er rentention?
Af Skytten
Så rentention er det samme som burn-in? :)

Tak for svaret ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er ikke det samme. Retention har samme karakteristiske udseende som burn-in, men det går væk igen relativt hurtigt. Det gør burn-in ikke.