Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Th@mas
Hej!

Var en tur ude at kigge på tv i dag. Jeg bestemte egentlig mig for et X10Y, troede jeg... fint billede og jeg synes det var svært at finde argumenter for bruge ca.kr. 2.500 ekstra på G10 da jeg ikke ser blueray film p.t. eller har en PS3 i forhold til fuld HD.

Men nu ser jeg der er kommet et S10 http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... upti).html og er kommet tvivl om det mon er løsningen, det er billigere end G10, men hvordan med billedet, hvor er der skåret ned på features?

Nogen der kender S10?

På forhånd tak.
Mvh
Thomas
Af Th@mas
Ponduus skrev:Her kan du se forskellene mellem de forskellige panasonic skærme :)

http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm
Takker

Har nu købt et S10 hos P & P Radio (Panasonic center) for kr. 7.300 incl 24 mdr. garanti og 0 pixelfejl garanti, fin betjening og hjælp til at moslet den ind i bilen.

Mvh.
Thomas
Af snowflake
Når du har fået stillet det op og kigget på det, kan du så ikke give din vurdering af det ?

Overvejer selv om jeg skal tage 42X10 eller 42S10. Har ikke lyst til blæsere, så G10 er udelukket, men eftersom prisforskellen efterhånden er vokset til 2000kr, så er jeg meget i tvivl.
Af Th@mas
snowflake skrev:Når du har fået stillet det op og kigget på det, kan du så ikke give din vurdering af det ?

Overvejer selv om jeg skal tage 42X10 eller 42S10. Har ikke lyst til blæsere, så G10 er udelukket, men eftersom prisforskellen efterhånden er vokset til 2000kr, så er jeg meget i tvivl.
Hej!

Jeg vender tilbage, skal bruge weekenden til at lege med den. Gad vide om jeg kan bruge indstillingerne fra testen for G10 eller er de mon alt for forskellige?

Mvh
Thomas
Af Fing
Det er nok nærmere indstillingerne fra testen af X10 du skal bruge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, panelet er ikke magen til X10's så jeg ville også starte med dem fra G10. De vil nok ikke passe helt.
Af kwl
Kobler mig lige på her. Nu er jeg også nybegynder, og overvejer også et Panasonic tv. Skal det forstås sådan, at man ikke kan se blue-ray på x10 0g s10 modellerne? Den pris du fik dit s10 til, var det efter forhandling?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er bestemt ikke sådan det skal forstås! Du kan naturligvis se BluRay på TV'ene - de er ganske velegnede til dette formål.
Af Thor-thor
kwl skrev:Kobler mig lige på her. Nu er jeg også nybegynder, og overvejer også et Panasonic tv. Skal det forstås sådan, at man ikke kan se blue-ray på x10 0g s10 modellerne? Den pris du fik dit s10 til, var det efter forhandling?
Du kan sagtens se bluray på begge! X10 er dog ikke fullhd, men medmindre du sidder meget tæt på, vil du formentlig ikke opdage forskellen alligevel.
Af Th@mas
kwl skrev:Kobler mig lige på her. Nu er jeg også nybegynder, og overvejer også et Panasonic tv. Skal det forstås sådan, at man ikke kan se blue-ray på x10 0g s10 modellerne? Den pris du fik dit s10 til, var det efter forhandling?

S10 er fuldHD i modsætning til X10, men et trin under G10 og så har den ikke blæsere i modsætning til G10.

Prisen var efter forhandling. Jeg brugte som argument at hans kollega på Panasonic center NB Radio solgte den til 7.298 kr. http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx ... 5330p.html og så fik jeg den til 7.300 kr.

Mvh
Thomas
Af JLA_DK
yakken skrev:Nej, panelet er ikke magen til X10's så jeg ville også starte med dem fra G10. De vil nok ikke passe helt.
S10 er ikke med Panasonics NeoPDP panel, som G10 er, så måske minder det mere om 2008 modellerne. F.eks. PZ80/85... Måske er det bedre at bruge de indstillinger derfra... Det skal lige siges at det ikke er noget jeg selv har prøvet, bare en idé.
Af kwl
Hvad betyder det at undvære NeoPDP panel og blæsere?
Af JLA_DK
NeoPDP panelet er panasonics navn til deres nyeste panelgeneration. Sortniveauet er blevet lidt bedre og strømforbruget skulle også være sænket. Der er nok også andre forskelle, der måske kan læses på panasonics hjemmeside... Det skal dog siges at jeg har haft PZ85, der ikke er NeoPDP og har nu G10, der er NeoPDP. Umiddelbart kan jeg ikke se forskel...

Blæsere laver lidt støj, derfor er det bedst at undvære dem.