Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nicolai84
Jeg har endelig fået kæresten overtalt til at vi skal have den fladskærm, så nu skal det være. Jeg har tænkt mig at bygge et mediecenter til det, som så skal afspille Blu-ray, og måske et enkelt spil eller to. Jeg har nogle ting som jeg har bildt mig selv ind er nødvendige for mig, og nu spørger jeg så alle jer andre hva i synes.

Jeg vil gerne have ca. 40" da jeg synes det er en passende størrelse til vores stue

Ting jeg tror er vigtige:
FullHD - pga. det skal bruges til PC
1080p24 - pga Blu-Ray (er det egentlig vigtigt med p24?)
MPEG4 - det er det mest fremtidssikrede
Hva med digital modtager, der er jeg lost. Hvad skal jeg gå efter?
Er der andet jeg skal være obs på?

Jeg er villig til at gå op i pris for at få noget der er væsentlig bedre, men maks 8K som udgangspunkt.

På forhånd mange tak for hjælpen!!!

Mvh Nicolai.
Af nicolai84
det var nu osse lidt for at få svar på nogle af de ting jeg er i tvivl om, at jeg oprettede tråden, men måske jeg fik formuleret det dårligt. men f.eks. p24 er jeg meget i tvivl om. Er det overhovedet vigtigt, og er der andre ting jeg bør være opmærksom på?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det står forklaret i vores købsguide, som du også kan finde i vores fokusartikel-sektion på forsiden, samt i menuen i venstre side på forsiden. Det er ikke af uvilje jeg ikke svarer her, men når vi nu har forklaret det hele i vore guides bør du nok starte dér.