Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stroem
Hej kan nogen hjælpe mig med forskellen mellem disse tv bortset fra ambilight?
Hvad vil i anbefale? på forhånd tak
Af steffenj
8404'eren er i deres nye 8000 serie hvor du også får dlna og ambilight+100hz som du ellers tidligere kun har fået i 9000 serien.
Så det er ambiligt +dlna der er forskellen.
Af Hozoi
Har 8000-serien ikke også fremadvendte højttalere mod 7000-seriens bagudvendte? Philips' bagudvendte højttalere plejer ikke at få den bedste kritik...
Af steffenj
I og med alle philips modeller har samme kabinet sidder højtalerne også ens. Dog har 9000 serien 2 subwoofere placeret på bagsiden af kabinettet dette ved jeg ikke om er tilfældet ved den nye 8000 serie da jeg ikke har set den endnu kun læst lidt om den.
Af stroem
ok. Tak for hurtigt svar. Har ikke brug for en masse feat. pt, men vil da have muligheden senere. Str på 8404-modellen passer også perfekt, da den er noget smallere og ellers måtte ned i en 37 model.
Er dog ikke så glad for strømforbruget. Fortsat go aften.........
Af Hozoi
steffenj skrev:I og med alle philips modeller har samme kabinet sidder højtalerne også ens. Dog har 9000 serien 2 subwoofere placeret på bagsiden af kabinettet dette ved jeg ikke om er tilfældet ved den nye 8000 serie da jeg ikke har set den endnu kun læst lidt om den.
Synes ellers at designet på 8000-serien lægger op til, at højttalerne sidder i fronten (det sølvfarvede gitter under selve skærme i hver side). Men det er måske blot en designgimmick?

Jeg har hørt 5000-serien, og den er i hvert fald ikke noget at råbe hurra for rent lydmæssigt. Kan man så godt regne med, at 7000 og 8000 lyder ligeså dårligt, eller bliver højttalerne bedre i trak med, at man rykker op i serie?
Af steffenj
Jeg har som sagt ikke set de nye 7404 og 8404 i aktion. Men jeg ved fra deres serie sidste år var 5000 og 7000 identiske hvad angår lyd. De har i deres nye serie fjernet den plastik kant (minimeret den) og det var trods alt der fra lyden blev skudt frem af. Jeg kunne godt forstille mig at 8000 serien har fået en ekstra subwoofer på lige som 9000 serien for at få lidt bedre lyd.
Du kan have ret i det ser ud til at der er en frem ad vendt højtaler på 8404 så den skulle jo være bedre lydmæssigt, men jeg kan da lige prøve at åbne en kasse på arbejde idag og tjekke ud med lyd kontra 5000 serien som bruger samme lyd som 7000 serien.
Af fskjoett
Hejsa

Jeg står i nøjagtig samme situation, skal man vælge 7404 eller 8404...?!?!

Hvis lyden er bedre i 8'e serien er den helt klart merprisen værd.

Men på den anden side, hvis de er ens, bortset fra ambilight og måske noget dnla+ vælger jeg nok at spare pengene.

Så steffenj, jeg glæder mig til at høre vurderingen, hvis du får pakket en kasse op idag :-).
Af steffenj
Desværre ikke endnu. Vores levering af 8404 er udskudt fra philips men skulle lande iløbet af næste uge igen. Skal nok lige skrive en update lige så snart det er muligt. :o)
Af fskjoett
Hvad så SteffenJ... Har du haft mulighed for at sammenlige skærmene???

Venter i spænding :-).