Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skytten
Jeg skal til og bestille mit Panasonic X10 - og kan se at prisforskellen er 1 kr. Hvilke af siderne har bedst service/leveringstid?

Hvilken af siderne skal jeg bestille fra?
- med i købet skal jeg også have et vægophæng? det skal ikk kunne noget som helt, bare hænge på væggen, nogle der kan anbefalde det bedste til de billigste penge fra de hjemmesider af?
Af hest
Af de to butikker ville jeg bestilel fra Cinemagic. Har ikke særlig god erfaring med support hos Getmore og går der noget galt, er mange havnet i en masse bøvl.
Af Ponduus
Helt klart Cinemagic. Getmore har fået en masse negativ omtale på nettet før i tiden. De skulle eftersigende være blevet bedre, men hvorfor tage chancen? :)
Af Thor-thor
Helt klart Cinemagic!

Personligt ville jeg som udgangspunkt overhovedet ikke handle med Getmore pga. deres manglende service i forbindelse med reklamation..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er enig. Cinemagic ville også være mit førstevalg.
Af Illgor
Jeg vil lige sige et godt ord om Getmore da jeg synes det er en smule synd for dem.
Jeg har handlet rigtig mange gange der og må sige at for 1-1½ år tilbage var det ikke ligefrem et sted jeg ville anbefale, men det sidste år de virkelig oppet sig med ret god service. Har senest haft en RMA hos dem i januar som gik ret smertefrit.
Men ikke sagt at cinemagic ikke er godt...tror bare Getmore får rigtig meget dårlig kritik pga hvordan de var for 1-1½ år siden. Og heldigvis har det jo vist sig at man godt kan ændre til det gode...
(vil os lige sige at jeg absolut ingen forbindelse har med Getmore osv)
Af Ponduus
Ifølge www.trustpilot.dk så klarer Getmore sig rigtig godt. Men jeg ville aldrig handle der, når der er andre muligheder, netop på grund af den dårlige omtale de tidligere har fået.
Af algernon
Spændende tråd. jeg har selv tænkt en del over handel af tv via onlineforhandlere påd et sidste. Hvis man eksempelvis køber et 50" tv og de viser sig at det har en defekt. Hvad gør en onlineforhandler så? Vil de have man skal sende det tilbage til dem via post - ligesom er tilfældet med andre varer man handler online? For dette vil da blive noget af et besvær for de fleste.
Nogen som har erfaring med sådanne situationer, hvor sælger har skulle reparere?

Mvh
Af Ponduus
Jeg har aldrig oplevet at skulle sende noget så stort tilbage, men jeg vil tro, at man kan få sælger til at betale porto. I alle tilfælde har man i hvert fald 14 dages fuld returret.
Af algernon
Ja, så må man håbe skaden sker indenfor de første 14 dage :) Tænkte mere på, hvis der skete noget efter eksempelvis 9-12 mdr. Så ville jeg nok selv foretrække at tage et smut i fona end at skulle sende det med post osv - men online priserne er jo næsten for attraktive til ikke at benytte sig af :)
Af Memo
Cinemagic 0 kr i fragt og dankort gebyr
Af PeterMJ
Jeg har gode erfaringer med Cinemagic. Fik et plasma-tv der larmede lige lovligt meget for min smag, men det var dog inden fabrikstolerancerne. Cinemagic sørgede for at afhente tv'et via Budstikken, da jeg ville returnere det. Bortset fra at jeg måtte betale 499 kr for returneringen, så gik retursagen fint.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
algernon skrev:Hvis man eksempelvis køber et 50" tv og de viser sig at det har en defekt. Hvad gør en onlineforhandler så? Vil de have man skal sende det tilbage til dem via post - ligesom er tilfældet med andre varer man handler online? For dette vil da blive noget af et besvær for de fleste.
Ja, hvis du køber over nettet og produktet har en fejl, så skal du typisk returnere varen til sælger, der så sørger for at videresende det til det rette værksted. Returfragten skal sælger dække.

Hvis vi snakker om TV, så kan du købe en model, der ikke er parallelimporteret og derfor er dækket under producentens danske afdeling. I dét tilfælde kan du oftest blot kontakte producenten direkte, og få dem til at afhente varen. Vær dog OBS på, at de billigste netbutikker typisk parallelimporterer deres varer, så du ikke får denne mulighed.
Af Thor-thor
yakken skrev:
algernon skrev:Hvis man eksempelvis køber et 50" tv og de viser sig at det har en defekt. Hvad gør en onlineforhandler så? Vil de have man skal sende det tilbage til dem via post - ligesom er tilfældet med andre varer man handler online? For dette vil da blive noget af et besvær for de fleste.
Ja, hvis du køber over nettet og produktet har en fejl, så skal du typisk returnere varen til sælger, der så sørger for at videresende det til det rette værksted. Returfragten skal sælger dække.

Hvis vi snakker om TV, så kan du købe en model, der ikke er parallelimporteret og derfor er dækket under producentens danske afdeling. I dét tilfælde kan du oftest blot kontakte producenten direkte, og få dem til at afhente varen. Vær dog OBS på, at de billigste netbutikker typisk parallelimporterer deres varer, så du ikke får denne mulighed.
Du skal selv medvirke til returneringen, men såfremt det er en stor genstand (hvilket jeg vil mene at en 50" skærm er) så skal sælger arrangere transporten.
Kan man overhovedet sende et 50" med posten, sendes det ikke normalt med fragtmand?

Link: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/