Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jacob23
Hej alle eksperter
Jeg hjælper en gammel mand med at købe et fjernsyn.
Manden vil gerne af med penge, men vil have den absolut bedste fladskærm på markedet.
Siddeafstand ca. 4 m, max 42" pga. plads
Skal bruges primært til alm. tv, film, blu-ray.

På forhånd tak for hjælpen
Af Corax
Det absolut bedste må være Pioneer hvis vi udelukne taler om billede. De er dog ved at være svære at få fat på da de ikke bliver lavet mere.
Så alternativt vil jeg forslå et Panasonic V10, der er en anmeldelse af TV'et her på flatpanels.
Brugeravatar
Af truehorses
Det bør være muligt at finde en Pioneeer evt i 60" til 40K
Alternativt kommer Panasonics nye topmodel meget snart
Af lennon
Jacob23 skrev:Hej alle eksperter
Jeg hjælper en gammel mand med at købe et fjernsyn.
Manden vil gerne af med penge, men vil have den absolut bedste fladskærm på markedet.
Siddeafstand ca. 4 m, max 42" pga. plads
Skal bruges primært til alm. tv, film, blu-ray.

På forhånd tak for hjælpen
Sørg først og fremmest for,at TV kildesignalet er optimalt. Minimum digitalt antennesignal, og allerhelst HD . Et HD signal vil løfte den oplevede billedkvalitet meget mere, end en plus invistering på feks 10.000 kr til TV. Jeg vil mene i bør presse et 46" TV ind, med den nævnte siddeafstand.Og gå som udgangspunkt efter Panasonics bedste plasma, - eller Sonys 46X4500 hvis det skal være LCD. Nævnte TV er slet ikke i nærheden af prisloftet, - men der fås pt ikke bedre billedkvalitet under 50" . Dyrere TV har flottere design og diverse trådløse features, - men altså IKKE bedre billede.
Af Jacob23
Mange tak for hjælpen, kanont, er meget interesseret i det nye Z11 fra panasonic, vi glæder os til at se en anmeldelse, når det engang lander i europa.

Ja det er korrekt at jeg har oprettet en tråd "fladskærm til 20.000"

Grunden til jeg oprettet denne nye tråd, er at tit kan fladskærmene findes billigere end de priser i forholder jer til, derfor der nye tråd.

Jeg kunne ligeså godt have oprettet en tråd fra starten som kunne hedde: Absolut bedste fladskærm. Det vil nok resulterer i mange svar, hvori i ville råde til Pioneer. Da han går op i design og ikke vil lukke mulighederne for et led tv, er der nu oprettet dette nye emne. Desuden hvis der ikke var et loft ville i måske råde til et b&o som hans budget ikke kan klare.
Af Corax
B&O betaler man for designet og deres specielle features ikke for billedekvalitet.

Der er Pioneer og Panasonic bedre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jacob23 skrev:Jeg kunne ligeså godt have oprettet en tråd fra starten som kunne hedde: Absolut bedste fladskærm. Det vil nok resulterer i mange svar, hvori i ville råde til Pioneer.
Jamen, vi foreslår jo stadig Pioneer til under 40.000 kr., men et 42" TV til 40.000 kr. er svært at finde med mindre det rimer på "Loewe" eller "B&O" og så er billedkvaliteten jo ikke det du primært betaler for.
Af Jacob23
Jeg giver jeg fuldstændig ret. Mange tak for de gode råd, vi venter på Z11 :) :)
Af Supergris
Hvorfor ikke bare " nøjes " med et 42 " Panasonic X10Y og grine af alle de andre, der betaler 10000 for meget for noget, de alligevel " næsten " ikke kan se forskel på???
I min verden er det vanvid, at give mere end 5000 kr. for en skærm i 42 ", når de nu er, så gode som de er!!!
Man ærgrer sig bare, når der kommer en ny model, til billigere penge!
Billedet på en af de anbefalede skærme i dag gør langt de fleste folk mere end tilfredse, hvis man giver sig lidt tid til at indstille den korrekt!!!
Af wcc
du skriver det bedste du kan købe nu .så må det være samsungPS50B650 det er det tv der kommer tættest på kuro . det skriver WATH HI-FI SOUND AND VISION i deres nye nummer.