Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jajaha
Hej eksperter!

Jeg har brug for lidt rådgivning med hensyn til Panasonic PZ85.
Jeg er i tvivl om, hvordan dets billedkvalitet er i forhold til denne generations tv i samme prisklasse, som fx X10. Kan det stadig betale sig at købe det, eller skal jeg kigge efter noget nyere?
Jeg kan i skrivende stund købe det til 4.999 kr og det skal bruges til noget gaming og digitalt tv.

Håber i kan hjælpe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PZ85 er stadig et godt TV. Du bør dog overveje om du er villig til at bytte DVC-C tuneren og MPEG4 dekodningen ud til fordel for fuld HD og et bedre lydsystem. Det vil være de primære forskelle mellem de to modeller (X10 vs PZ85).
Af Jajaha
Tak for svar.

Billedkvalitet er førstepriotet, tunere og dekodere kommer bagefter. Men hvis der ikke er den store forskel rent billedkvalitetsmæssigt, så vil det da være oplagt med X10?

Og jeg har forresten et seperat lydanlæg.
Af BrunoP
Kobler mig lige på denne da jeg også har set tilbuddet hos Expert, som du skriver er alternativet en 42PX10Y der kan findes for 5247,- (med DK garanti)

Jeg er også interresseret i den evt. forskel på billedkvaliteten mellem de 2 skærme. Er der nogle der kan gi' et bud?

Kammeratlige hilsener
Af BrianH
BrunoP skrev:Kobler mig lige på denne da jeg også har set tilbuddet hos Expert, som du skriver er alternativet en 42PX10Y der kan findes for 5247,- (med DK garanti)

Jeg er også interresseret i den evt. forskel på billedkvaliteten mellem de 2 skærme. Er der nogle der kan gi' et bud?

Kammeratlige hilsener
De er begge testet af flatpanels, så det er bare at læse disse...
Af BrunoP
BrianH skrev:
BrunoP skrev:Kobler mig lige på denne da jeg også har set tilbuddet hos Expert, som du skriver er alternativet en 42PX10Y der kan findes for 5247,- (med DK garanti)

Kammeratlige hilsener
De er sørme læst, hvad jeg spurgte om var en vurdering af forskellen mellem de 2 skærme.

2 uafhængige tests, lavet med 1/2 års mellemrum giver ikke mig et klart svar på dette. Det var som bare det mit spørgsmål gik på, jeg beklager dog hvis spørgsmålet ikke var kompetent nok til et ordentligt svar fra din side.

mvh - BrunoP
Af BrianH
BrunoP skrev:
BrianH skrev:

Kammeratlige hilsener
De er sørme læst, hvad jeg spurgte om var en vurdering af forskellen mellem de 2 skærme.

2 uafhængige tests, lavet med 1/2 års mellemrum giver ikke mig et klart svar på dette. Det var som bare det mit spørgsmål gik på, jeg beklager dog hvis spørgsmålet ikke var kompetent nok til et ordentligt svar fra din side.

mvh - BrunoP

Du mener vel om spørgeren er kompetent nok? Et spørgsmål kan ikke være kompetent... :) Men det skal du nu ikke beklage, spørgsmål kan være svære at formulere.

Synes nu stadig du skulle udnytte at de begge er testet og mon ikke Rasmus også vidste hvad han lavede for et halvt år siden? Måden du evt. kunne læse testen udfra dit behov er at udnytte at både pz85 og x10 sammenlignes med px80. Med fælles sammenligningsgrundlag (px80), kender du også forskellen mellem de to.
Af BrunoP
BrianH skrev: Du mener vel om spørgeren er kompetent nok? Et spørgsmål kan ikke være kompetent... :) Men det skal du nu ikke beklage, spørgsmål kan være svære at formulere.

Synes nu stadig du skulle udnytte at de begge er testet og mon ikke Rasmus også vidste hvad han lavede for et halvt år siden? Måden du evt. kunne læse testen udfra dit behov er at udnytte at både pz85 og x10 sammenlignes med px80. Med fælles sammenligningsgrundlag (px80), kender du også forskellen mellem de to.
Jeg takker for hjælpen, ikke mindst for at du har overskud til at tage mig i sprogskolen. Det er dejligt at man som nyt medlem bliver modtaget på en så åbenhhjertig og imødekommende måde....

Bedste hilsener

p.s. undskyld til jajaha for at tråden tager denne drejning.... slut herfra
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jajaha skrev:Tak for svar.

Billedkvalitet er førstepriotet, tunere og dekodere kommer bagefter. Men hvis der ikke er den store forskel rent billedkvalitetsmæssigt, så vil det da være oplagt med X10?

Og jeg har forresten et seperat lydanlæg.
Billedkvaliteten på PZ85 vil være bedre end X10, men sortniveauet på X10 vil være marginalt bedre. Du vil nok ikke kunne se forskellen. Personligt ville jeg nappe PZ85 frem for X10.
Af keler
BrianH skrev:
BrunoP skrev:
BrianH skrev: De er begge testet af flatpanels, så det er bare at læse disse...

mvh - BrunoP

Du mener vel om spørgeren er kompetent nok? Et spørgsmål kan ikke være kompetent... :) Men det skal du nu ikke beklage, spørgsmål kan være svære at formulere.

:D

Nice one..