Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey

Har nu i et stykke tid ovejevet hvilken af disse 2 Tv jeg skal ud og invister i, men kan ikke rigtigt bestemme mig? Den nye UE40B6050 har mega kontrast som jeg ikke helt ved hva betyder, mens den gamle har en kontrast på 2.000.000. Skal mest bruge den til gaming og blueray film.
Hvilken en vil i anbefale da de næsten koster det samme?

Mvh
Sven
Af Linnebjerg
halløj..

alle har vel en mening :) spørgsmålet er jo bare om de så giver udtryk for den også... Jeg har selv overvejet begge tv og har både hørt godt og skidt om dem begge. men som jeg har skrevet i en tråd andetsteds så bliver man nok nødt til at se dem live in action... men det er jo lidt svært at rejse rundt og se 50 forskellige skærme...

Ud fra det jeg har fundet frem til her på siden og ved at snakke med en sælger i expert, så er mange af de betegnelser man læser om ikke noget man skal lægge for meget i. Kontrasten (som du nævner) kan vist slet ikke bruges til at finde ud af om billedet er godt eller ej. Heller ikke full HD og alt muligt andet. Samsung har en betegnelse der hedder motion plus der, efter hvad jeg erfarer, gør at billedet ikke hakker ved panorering. Denne feature hedder noget andet i sony og noget tredje i panasonic, så sammenligning er næsten umuligt. Pånær hvis du (som jeg har prøvet bla på de to skærme du nævner) får en masse feed back fra brugere af skærmene og du så satser på det der lyder bedst.

hvis du, som jeg, ikke har brug for dnla, widgets og andet spøjst så kan man med garanti finde skærme til billigere penge, i en anden serie der har lige så godt billede, farve og ingen hakkende bevægelser. Det er lige nøjagtigt de skærme jeg er på jagt efter for jeg synes de andre er for dyre.

Det her er sku en jungle... Hvis du hører om nogle med erfaringer fra samsung skærme 40 tommer må du endelig sige til :)

hilsen

martin
Af BH Fanaticos
Kan fortælle at en af mine venner for nyligt købte LE46A856 modellen til 7599 og har faktisk overvejet det samme nu, man for rigtigt meget for pengene en stor skærm, fin desigt, ultra tynd 4,4cm og rigtig god billede især til spil på PS3.
Af kskruger
BH Fanaticos skrev:Kan fortælle at en af mine venner for nyligt købte LE46A856 modellen til 7599 og har faktisk overvejet det samme nu, man for rigtigt meget for pengene en stor skærm, fin desigt, ultra tynd 4,4cm og rigtig god billede især til spil på PS3.
Det var billigt, Hvor har han fået den til 7599,-
Af xprezz
Jeg har haft begge. Mener 796 har et bedre billede men det er kun en mands mening. Se dem begge side om side i en butik eller noget.

hifiklubben har begge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville så afgjort holde mig fra Pixmania. Det firma har gjort sig uheldigt bemærket ved så talrige lejligheder, at de aldrig ville komme i betragning her hos mig. Tag evt. en søger på nettet...