Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kwl
Jeg står foran mit første køb af fladskærms tv. Jeg har set på et Sony 40z4500 og et panasonic TX-P42G10. Jeg er i tvivl om hvilket jeg skal vælge. Sony er noget "rød" i farverne, kan det ændres ? På siden her med købsanbefalinger står der under ulemper at denne Panasonic model har manglende 1080p24 understøttelse, men på forhandlerens side står der den har ? Skal ud og købe i næste uge, og vil gerne være lidt "klædt på" til mit køb.

Mvh

Kwl
Af Ponduus
G10 mangler 1080p/24. Det tror jeg er blevet slået fast i tråden herinde og i tråden på recordere.dk.

Dette har dog kun noget at sige, hvis du har en blu-ray afspiller.

Du kunne eventuelt kigge på X10 eller LG PS8000, som alternativ til G10.
Af kwl
Jeg har ikke pt. en blue-ray afspiller, men det kan være det kommer. Hvorfor vælge en x10 fremfor g10, og kommer jeg til at mangle 1080 p24?
Af Ponduus
Hvis du vil se blu-ray på et tv uden 1080/24 så vil du opleve hakken. For mig er det et voldsomt irritationsmoment. Så ja, umiddelbart vil jeg mene, at du kommer til at mangle det.

Jamen X10 er jo G10s lillebror. Det er et rigtig godt tv til prisen, så det kunne jo være en mulighed. Der er også dem jeg nævnte fra LG.
Af JLA_DK
En anden mulighed er at gå skridtet op til et Panasonic 42V10, det er storebroderen til G10 og der virker 24p. Designet har fået et lille nøk opad og der er nogle flere muligheder f.eks. netværksforbindelse... Der er en anmeldelse af det herinde...
Det er godt nok lidt dyrere end X10 og G10, men det Sony du har kigget på ligger vel også i den dyrere ende tror jeg...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mht. farverne, så kan du rette op på det røde tint på Z4500 ved at få TV'et kalibreret (det koster 2800 kr. oveni hatten).