Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg var i dag på en tur ved diverse forhandlere for at se på tv til afløsning af mit CRT tv, som efterhånden har en del år på bagen.

Igen, må jeg sige at jeg er skuffet og forstår ikke, at det jeg oplever ikke nævnes i diverse tests.

Det jeg så var hakkende panoreringer og opbrydning i billedet i visse fodboldsituationer i form af større pixelleringer ved hurtige bevægelser. SUK, vi snakker om plasma og ikke LCD.
Jeg tror virkelig ikke, at jeg får købt noget forløbigt.
Jeg kan bare ikke forstå at disse problemer forbigås let i forskellige anmeldelser. Det er jo MEGA-store problemer i forhold til mit CRT. Et tilbageskridt, som jeg ikke vil tage på nuværende tidspunkt.

Er det mon kun rolige, klassiske film-afspilninger testholdet foretager i diverse tests? ingen action eller sport med i bedømmelserne?
Af xcardman
Ja hvis man kun ser fodbold og vil kigge på 28-32 tommer crt tv.
så behøver man vil ikke og skifte.

mit 15000 kr dyre 32 tommer med 100hz var ikke bedre end mit panasonic px80 ud over sort.
men mit pioneer er bedre på alle områder.

forstå stadig ikke det augument. Jeg havde ingen problemer med håndbold på mit tidligere px80 eller mit nuværende pio.
har heller ingen problemer med fodbold, selv om jeg kun ser landsholdet og målene fra superliga

Man skal jo se det på et godt digital signal og ikke analog.
Jeg ser dog mest HD blu-ray og dvd.

men når tv2 sender nye serier digitalt over dvb-t, er det en ren fornøjelse.

lidt fedt og se tour de france på et 50 tommer
Af Ponduus
Jeg forstår heller ikke det du ser. Har selv et PX80 og ser utroligt meget fodbold - uden problemer. Det være analog signal, digital eller de sjove kampe i HD. Ingen problemer.
Af tarok
Jeg bliver nødt til kun at tage udgangspunkt i det jeg selv ser. Andet er der ikke at sige.
Af Ponduus
tarok skrev:Jeg bliver nødt til kun at tage udgangspunkt i det jeg selv ser. Andet er der ikke at sige.
Selvfølgelig. Men nu er der her nu engang et forum hvor man kan udveksle meninger.
Af xcardman
tarok skrev:Jeg bliver nødt til kun at tage udgangspunkt i det jeg selv ser. Andet er der ikke at sige.
et er at se det i en butik uden ordenligt indstilling, uden at kende signal forhold eller hjemme i sin egen stue med et ordentlig signal.

der er en kæmpe forskel

har kun valgt et tv i en butik og det havde jeg i 14 dage. Uden af nævne teknologi

mit px80 og min pioneer 500M har jeg købt uden at se det i en butik.
men købt udfra test og mange timer på forum.
ingen har jeg fortrudt. Men pioneer er købt pågrund af 50 tommer, at den så har et noget bedre billede er anden sag.
men tilfreds har jeg været med dem begge
Af tarok
xcardman skrev:
et er at se det i en butik uden ordenligt indstilling, uden at kende signal forhold eller hjemme i sin egen stue med et ordentlig signal.

der er en kæmpe forskel

har kun valgt et tv i en butik og det havde jeg i 14 dage. Uden af nævne teknologi

ingen har jeg fortrudt. Men pioneer er købt pågrund af 50 tommer, at den så har et noget bedre billede er anden sag.
OK. Jeg tror da på, det jeg læser, at der er mange tilfredse brugere. Jeg kan også godt blive lidt irriteret på mine egne krav og perfektionisme. Jeg kunne da også vældig godt tænke mig at se Tour de France på en stor skærm lige nu. Men det jeg har set, har altså endnu engang afskrækket mig. Surt nok.
Af xcardman
mine krav og perfektionisme er også meget høje, så tror jeg ikke du blliver tilfreds før en pioneer eller tilsvarende i den prisklasse.
den viser nemlig et lige så godt billede som en crt skærm bare i 50 tommer på alle områder.
Men jeg ser også meget HD og det kan man jo ikke på en crt tv skærm.

selv venner fra tv2 stå stort set uden støj og pixeleringer.
jeg overdriver ikke på nogen måde, næsten utroligt når man tænker på hvor dårlig serien er optaget og så på 50 tommer.

men jeg ser jo mange film på blu-ray, så det kommer jo an på ens behov.
Af lennon
tarok skrev:
xcardman skrev:

der er en kæmpe forskel

OK. Jeg tror da på, det jeg læser, at der er mange tilfredse brugere. Jeg kan også godt blive lidt irriteret på mine egne krav og perfektionisme. Jeg kunne da også vældig godt tænke mig at se Tour de France på en stor skærm lige nu. Men det jeg har set, har altså endnu engang afskrækket mig. Surt nok.
Du har ganske enkelt ikke set nævnte TV i optimale indstillinger med et godt digitalt signal. De burde til enhver tid skodde et hvilket som helst CRT. Jo,- OGSÅ fodbold ! Du skulle lige prøve at se en fodboldkamp i HD på et godt 42"-50" - og du vil aldrig kigge dig tilbage efter forældet CRoT.
Af tarok
lennon skrev:
tarok skrev:
xcardman skrev: et er at se det i en butik uden ordenligt indstilling, uden at kende signal forhold eller hjemme i sin egen stue med et ordentlig signal.

der er en kæmpe forskel

Du har ganske enkelt ikke set nævnte TV i optimale indstillinger med et godt digitalt signal. De burde til enhver tid skodde et hvilket som helst CRT. Jo,- OGSÅ fodbold ! Du skulle lige prøve at se en fodboldkamp i HD på et godt 42"-50" - og du vil aldrig kigge dig tilbage efter forældet CRoT.
Det er muligt. Men som sagt, jeg kan kun tage udgangspunkt i, hvad jeg selv har set og ikke hvad andre ser.
Hvorfor skal det så være så svært at opleve god kvalitet på et fladskærmstv?
For øvrigt, den kamp jeg så var fodbold i HD, en demo optagelse med forskellige sportsglimt.
Af cgmand
Hvor er det du har set de nævnte TV..? For fodbold ser da skide godt ud på de skærme.!
Se skærmen et sted hvor de har styr på indstillingerne ( eks Tapeconnection) og med et fornuftigt signal. F.eks. har TV3 og 3+ det med at sende nogle udsendelser i ekstrem dårlig kvalitet, hvilket gør en fodboldkamp ulidelig at se på..
Af xcardman
Synd at nogen stadig har et crt tv, hvis man gerne vil have en større skærm. fordi man ser en skærm i en butik med dårlige indstillinger og dårligt signal.
det er jo klart at 3+ ser dårlig ud med deres lave bitrate. Den ser jo dårlig ud på alle tv.
Men på en 20 tommer ser fejlene bare ikke så slemme ud.

Men panasonic v10 slå alså et crt tv på stort set alle punkter. Alt andet er en myte.