Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hapseleg
Halløj flatpanels ;)
Jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet og ved ikke rigtig om jeg er blevet klogere på hvilket tv jeg skal købe... Altså jeg bruger mest mit tv til gaming (360 og wii) men bruger det også til at se lidt film på, indtil videre hælder jeg mest over mod sony's w5500 men jeg hører mange sige at w5500's 100 hz er dårlig til gaming så jeg ved ikke om det skal være sådan et.. men anyways hvis nogen har nogen anbefalinger vil jeg meget meget gerne høre dem.

Krav:
omkring de 7500 kr
1080p
minimum 40"

Mange tak på forhånd :)
Af JLA_DK
Hejsa

Nu kender jeg ikke helt Sonys W5500, men jeg vil mene at der er mulighed for at aktivere en form for "game mode" hvor input lag er minimeret. Formentligt er grunden til at 100Hz systemet nogen gange er dårlig til gaming fordi der er et lag fra skærmen modtager signalet til det vises på skærmen, det er meget skidt ved gaming hvis dette lag er for stort!
Men eller er der jo Panasonic plasma som f.eks. X10Y (dog ikke FullHD) og G10. Ellers LG PQ6000 og PS8000, men ved ikke om de helt overholder din prisramme... Men der får du i hvert fald fuld valuta for pengene ift. billedkvalitet.

Hvorfor skal det være FullHD? På et tv i den størrelse er det meget svært at se forskellen medmindre du sidder meget tæt på.
Af hapseleg
JLA_DK skrev:Hvorfor skal det være FullHD? På et tv i den størrelse er det meget svært at se forskellen medmindre du sidder meget tæt på.
jeg sidder ca 3m fra mit fjernsyn og jeg vil gerne være fremtidssikret hvis jeg nu skulle få lyst til at smide en pc til ;)
Af hapseleg
har 40W5500 nogen konkurenter hvis man vil have dlna og 1080p for omkring de 7500 kr?
Brugeravatar
Af Johnjohn
godt spørgsmål sider i nogenlunde samme situation 7-9000kr her
:)
Af xcardman
hvorfor skulle den samsung være meget langt bedre end sony w5500.
de er nok meget ens. med forskellige ulemper og fordele.
deres edge LED er bedre, fordi de har et bedre panel.

hvis man har et meget stort behov for at kunne afspille forskellige filer.
er en wd player eller popcorn en bedre løsning.
Af Kasperfb
Er der nogle der kender til det sharp tv, evt. en anmeldelse ? Er det også et 100HZ ?