Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skytten
Jeg har længe overvejet og skifte mit 26" ud med et 42" (jeg rykker tv'et 2-3 m. længere væk end nu) Og tv'et har jeg fundet ud af, det skal være Pana X10Y..

Nu er jeg bare bange for der ikke er plads, selvom det ligner det, og også når jeg måler.. Jeg har hørt et sted herinde at man kunne sætte en avis op på væggen og se hvordan det var, det har jeg så tænkt mig nu. Hvor stor del af en avis er 42"? ;)
Af Ponduus
Altså en 42" skærm og en sidde afstand af 2-3 meter er meget passende. Jeg vil endda distre mig til at sige, at større sagtens kunne bruges også :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ejer du ikke en målestok? Hvis ikke, så er det bare om at komme afsted til Silvan med sig! 8)
Af Skytten
Det ville jeg sikkert også gøre - men jeg er teenager på stramt budget - og når du går op i 52" er det priser min pung ikke kender ;)
Af Skytten
yakken skrev:Ejer du ikke en målestok? Hvis ikke, så er det bare om at komme afsted til Silvan med sig! 8)
Det gør jeg da - men det giver mig ikke rigtig et indblik i hvordan det blir og se på det fra 3,5 m. afstand ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, men hvis du nu har målepinden, så kan du jo nok få målt op hvor stor en del af avisen du skal klippe ud... målene på TV'et står jo i specifikationerne 8)
Af Skytten
Har prøvet nu, det passer perfekt, men måske er det lidt lille alligevel? :)

Forstår jeg ikke helt, for i stuen har de gamle et Phillips 42" - og det ser skide stort ud.. Og passer også perfekt, og der sidder man også 3,5 m. væk.. hmm..
Af xcardman
Jeg sidder 3 meter væk fra et 50 tommer, der gik vil 1 aften så er man vandt til det. havde et 42 tommer før.
det næste bliver nok en projektor.