Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hozoi
Jeg har netop købt et LG 42LH4000 men oplever en del støj fra højttalerne. Støjen opleves som en susen i baggrunden af lydbilledet, og det er uanset, hvilken kanal jeg ser. Støjen ændres ikke i styrken i forhold til lydstyrken men forsvinder, hvis jeg skruer helt ned for lyden. Der er ingen støj gennem hovedtelefonudgangen.

I nedenstående link lader det til, at jeg ikke er den eneste, der oplever denne støj...

http://www.avforums.com/forums/lg-owner ... ead-2.html

Er der andre, der oplever lignende fra samme tv eller andet tv? Eller er der måske nogen, der ved, hvor problemet afhjælpes? Hvis ikke jeg finder en løsning, ryger tv'et retur, for støjen er voldsom generende.
Af maj_29
Jeg oplever det samme og har fået det byttet en gang, LG siger de slet ikke kender til problemet, med det irriterer os grænseløst når vi sidder om aftenen og her er stille og vi ikke har skruet så højt op.

Vi overvejer ap bytte tv´et til et sony, men er bare super glad for billedet på vores LG 42LH5000.
Af sketchpad
Jeg har selv en 50pg6000, men det er plasma og har
slet ikke nogen støj fra højtalerne, kan se at i har LCD skærme...og støj er klart IKKE acceptabelt, så jeg ville brokke mig til LG hvis jeg var jer.

Det kan være det kan løses ved at smide nogle ferrit-kerner på jeres antenne/strømkabel....jeg vil mene de kom med jeres pakker...jeg fik ihvertfald 2 af dem inkl. i min æske, og de blev monteret på kablene (de klipses blot på)...de fjerner nemlig 50-hz støj...
Af Hozoi
Jeg kontaktede LG vedr. problemet og blev ringet op af en tekniker, som fotalte, at han havde fået samme fejlmelding på et par LH3000-modeller. Så jeg tænkte, at det ville jeg ikke til at bøvle med, da det måske er en fejl på deres 2009-modeller og afleverede derfor tv'et tilbage til butikken, mens jeg endnu havde min fortrydelsesret.

Billedmæssigt var det ellers et rigtig fint tv. Har efterfølgende testet et Samsung, og der var ingen højttalerstøj. Til gengæld var billedet elendigt. Kan det mon være LG, der er epecielt følsom overfor signalstøj? Der var ingen såkaldte ferrit-kerne med LH4000. Måske de kun kommer med plasma-tv'erne...
Af Linnebjerg
hej

hvilket samsung testede du??

hilsen martin
Af dieseldk
Har i kontaktet LG support måske de kan hjælpe eller sende en ud og se på problemet.

Er det kun på tv signal eller er det også på dvd, bly-ray osv.
Af Makamakalay
Hozoi skrev:Jeg har netop købt et LG 42LH4000 men oplever en del støj fra højttalerne. Støjen opleves som en susen i baggrunden af lydbilledet, og det er uanset, hvilken kanal jeg ser. Støjen ændres ikke i styrken i forhold til lydstyrken men forsvinder, hvis jeg skruer helt ned for lyden. Der er ingen støj gennem hovedtelefonudgangen.

I nedenstående link lader det til, at jeg ikke er den eneste, der oplever denne støj...

http://www.avforums.com/forums/lg-owner ... ead-2.html

Er der andre, der oplever lignende fra samme tv eller andet tv? Eller er der måske nogen, der ved, hvor problemet afhjælpes? Hvis ikke jeg finder en løsning, ryger tv'et retur, for støjen er voldsom generende.
Dvs. at når jeg har planer om at sætte eksterne højtalere til via jack-stikket, så bliver det ikke et problem for mig?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh... jackstikket er jo til hovedtelefoner, og den udgang er ikke velegnet til brug til eksterne højttalere.
Af Hozoi
Linnebjerg skrev:hej

hvilket samsung testede du??

hilsen martin
Det var model LE-40B535. Billedet (SD-signal fra Yousee) var meget grynet sammenlignet med LG'et. Ekspedienten, hvor jeg købte Samsunget, fortalte mig, at den dårlige billedkvalitet er et generelt problem for Samsungs 2009 lcd-modeller. 2008-modellerne skulle efter sigende have et bedre billede.