Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Houborg
Jeg er for ca. 2 måneder siden blevet den glade ejer af et 40" Sony KDL-W5500 og overvejer nu springet til en blu ray afspiller.

Jeg har kigget meget på NAD's bud på sådan en af slagsen. Er der nogen der har erfaring med denne NAD T587? Jeg er villig til at betale for den hvis kvaliteten følger trop, specielt efter den er faldet til 4.999. Eller er det spild af penge rent kvalitetsmæssigt?

Mvh Jacob
Af Fing
Der er sikkert mange billed-entusiaster der vil sige at en meget dyr afspiller er pengene værd. Personligt bruger jeg min PS3 som kan fåes til ca. 2700. I mine øjne er billedet så godt at jeg virkeligt ikke har behov/brug for mere. Det ser fantastisk ud. Eneste jeg har at sige er at den støjer en lille smule, men det kan hænge sammen med at den står på en hylde. Andre har ikke samme problem.
Af xcardman
hvorfor ikke bare købe en sony s360, den passer til dit tv. Fin til dvd og et blu-ray billede er ikke meget anderledes på en afspiller til 1500 eller 15000 kr. kun når det drejer sig om dvd og cd er der en større forskel.

men hvis prisen ikke er noget problem, så kan du sikkert udmærket købe en nad.

Jeg går meget op i billedekvalitet og har selv et pio. Men til blu-ray er afspiller ikke så vigtig. Den viser bare billedet i 1080P, så der er ikke så meget som kan gå galt. Dvd er en helt anden snak.

men hvilken forstærker har du, hvis du skal hører HD lyd. For hvis du har en ældre forstærker med 5.1 analog indgang, kan du med fordel købe en afspiller med analog udgang. foreksempel en sony s550.
Af urbananen
Jeg ville nok også købe en billigere Sony.. Har også PS3, men den sluger sgu for meget strøm til jeg vil anbefale den som afspiller.
Af Mons
Hej Jacob

Hvis jeg var dig ville jeg kigge nærmere på den her Oppo BDP-83.

Den er dog ikke landet i DK endnu, men forventes
vist til august..

Det er en blu-ray afspiller der forventes at blive suveræn ikke blot til blu-ray, men også det mere kritiske dvd-medie!
Det er desuden en vaskeægte universalafspiller der understøtter DVD audio og SACD 8)

Du kan læse mere her og her
Af Houborg
Tak for alle de mange svar.

Jeg har en NAD T747 surround receiver og den understøtter Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio.

Mons - Den ser rigtig spændende ud. Jeg vil lige sætte mig og læse lidt mere om den.
Overvejer også at købe en billigere Sony, men jeg kan egentlig godt li når det meste af mit hifi er i samme mærke O_O ups - jeg er vidst for forfængelig på den front..

Mvh Jacob