Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Eglin
Hej,

jeg skal snart have mig et nyt tv og med dette tv vil jeg naturligvis kunne udnytte, at min bærbar computer har en HDMI-tilslutning(som de fleste nok har i dag). Jeg skal bare være sikker på at med det HDMI-kabel jeg køber også overfører lyden så denne kommer fra fjernsynet. Ved ikke det helt store om kabler eller tv, så håber i kan hjælpe mig. Hvilke slags kabel skal jeg købe, så både billedet og lyden kommer fra tv'et efter jeg har tilsluttet min computer?

Mvh Henrik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke kablet der er problemet, men HDMI-udgangen på din PC. Alle HDMI-kabler fører lyden med, men hvis din PC ikke har lyd i sin udgang hjælper det jo ikke noget.
Af Eglin
Hvordan finder jeg ud af om der er lyd i udgangen?
Af JLA_DK
Enten kan du gennemlæse dine manualer og måske finde svaret :p
Bedre er det nok at nævne hvilken model det er du har, måske er der nogen herinde der har noget lignende...

Selv har jeg en HP Pavilion i dv7 serien, der er lyd med ud i HDMI.

Ellers kan du evt. kigge i dine lydenheder under kontrolpanel. Hvis der er en enhed der hedder noget med HDMI er der lys forude...
Af Eglin
Min computer er en HP DV9500?
Af JLA_DK
Så er der gode chancer for at der er lyd ført ud på HDMI porten... Jeg havde før en dv9545, mener jeg den hed. Prøv at kigge i dine lydenheder (kontrolpanel - Hardware og lyd - Administrer lydenheder). Måske andet hvis du bruger XP... På min er der en enhed der hedder "Digital Output Device (HDMI)". Der er en test funktion under Konfigurer hvor du kan se om det virker, men det kræver selvfølgelig du har den koblet til en forstærker eller et TV med HDMI.
Men hvis du har denne lydenhed så burde det virke.
Af Eglin
Mange tak.. har fundet det. Nu mangler jeg bare fjernsynet :)
Af JLA_DK
Det var så lidt :)

P.S. Hvis du engang ikke kan få lyd fra de indbyggede højtalere på PC'en så er det nok fordi HDMI lydenheden står som standard, den kan kun levere lyd ud på en enhed ad gangen... Det har snydt mig flere gange :o