Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af algernon
Hej hej,

Jeg står og skal finde et tv. Jeg skal primært bruge det til film, og så vil jeg gerne kunne tilslutte det computeren via hdmi kabel. Jeg har i tankerne at det skal være et plasma tv og det minimum skal være 42" og max 8000 kr - Har hørt plasma viser nogle bedre billeder (her fx de sorte farver) - ret mig hvis jeg tager fejl.

Hvad er vigtigt mht. til specifikationerne på tv'et?

100 hz fx? Full hd, eller bare hd ready?osv osv. Tager imod al form for hjælp, også gerne købtforslag :)
Af AndersDavidsen
For en 8-9000kr kan du få et Panasonic G10 42" eller LG PS8000 50" for 9-10000kr, som jeg anser for at være de bedste muligheder.

Jeg ville personligt vælge LG af både design og billedårsager. Jeg synes Panasonics design er alt for "spacy". Og så synes jeg Panasonics skærme har et lidt mat udtryk i lyse scener hvor jeg synes det er bedst med power på lyset

Grunden til jeg vælger full hd skærme er når du siger computerbrug. Så skal en skærm helst være full hd og især i den størrelse synes jeg.
Af algernon
AndersDavidsen skrev:For en 8-9000kr kan du få et Panasonic G10 42" eller LG PS8000 50" for 9-10000kr, som jeg anser for at være de bedste muligheder.

Jeg ville personligt vælge LG af både design og billedårsager. Jeg synes Panasonics design er alt for "spacy". Og så synes jeg Panasonics skærme har et lidt mat udtryk i lyse scener hvor jeg synes det er bedst med power på lyset

Grunden til jeg vælger full hd skærme er når du siger computerbrug. Så skal en skærm helst være full hd og især i den størrelse synes jeg.
LG PS8000 ser godt nok lækker ud. Gode specs og flot design - dog lidt høj pris.. Der er ingen billigere alternativer hos LG - Måske mindre end 50", så burde det blive lidt billigere? har måske også forelsket mig lidt i deres design.