Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alland82
Jeg har kig på en 50" X10 til soveværelset, men synes at panelet ser noget lyst/grønligt ud når jeg ser den i butikkerne.. Har læst anmeldelsen af X10 her på siden, men den er jo så af 42" udgaven.. Stod og betragtede begge størrelser i dag, begge i slukket tilstand, og jeg syntes rent faktisk der var en temmelig stor forskel på mørkheden (er der noget der hedder det?!) på selve panelet i de to skærme.. 42"eren virkede noget mere sort i panelet..

Er der nogen der har noget klogt at sige til det, eller der har observeret det samme??

//Allan
Af BrianH
Alland82 skrev:Jeg har kig på en 50" X10 til soveværelset, men synes at panelet ser noget lyst/grønligt ud når jeg ser den i butikkerne.. Har læst anmeldelsen af X10 her på siden, men den er jo så af 42" udgaven.. Stod og betragtede begge størrelser i dag, begge i slukket tilstand, og jeg syntes rent faktisk der var en temmelig stor forskel på mørkheden (er der noget der hedder det?!) på selve panelet i de to skærme.. 42"eren virkede noget mere sort i panelet..

Er der nogen der har noget klogt at sige til det, eller der har observeret det samme??

//Allan

50" er 1366x768. Det er forskellen
Lad mig gætte... Du sover alene ikke sandt?
Af Alland82
Det er faktisk kæresten der betaler størstedelen af det :) Hun "gider ikke have briller på når hun skal se tv i sengen"..

Jeg har godt set den forskel der er i opløsningen, men jeg er nu stadig rimelig sikker på at det er et dårligere panel der sidder i 50" udgaven.. Det så som sagt helt anderledes ud..

//Allan
Af Fing
du kan også bare købe denne så er designet også til at holde ud at se på:
http://www.cinemagic.dk/shop/lg-50pq6000-5350p.html
Det kan der jo være flere grunde til ikke at gøre. Måske vil han gerne have en DVB-C-tuner. Måske vil han gerne have et plasma-tv med mindst mulig risiko for burn-in/retention osv.
Af Alland82
Tråden blev sådan set bare startet, fordi jeg synes det er lidt spøjst at der er, efter min mening, en temmelig stor forskel i farve- og sortniveau gengivelsen på den samme model i 2 forskellige størrelser..

//Allan