Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rodding
Jeg kan få det her samsung LE32B455 til cirka 3400 kr igennem en kammerats far, det er selvfølgelig nyt.
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=
De har jo begge Mpeg-4 tunere DVB-C som jeg skal bruge.
Samme opløsning. Philips har 5 ms og samsung'en har 8 ms.
Skal bruge den meget til at se film, og engang imellem skal jeg måske spille lidt for sjov css Cod4 osv. på fladskærmen.
Hvis i har et endnu bedre forslag er jeg åben.
Vil egentlig bare gerne høre hvad for et af de 2 der bedst?
Tak på forhånd.
Af snakedk
Jeg har lige købt det der Philips TV og fik det sat til igår. Det er min første fladskærm og kan kun sige jeg er meget tilfreds med det når man tænker på prisen (gav 3500 kr i fona) Synes billedet er fint med normalt kabel TV fra Yousee. DVD film ser rigtigt godt ud og det samme med Playstation2 spil. Har dog ikke set sport på det endnu men har læst at det godt kan være et problem også med meget dyrere skærme. Eneste lille ting jeg var lidt skuffet over er lyden den er lidt "dåseagtig" men kører alligevel lyden over mit anlæg så det er ikke noget problem for mig. Kender ikke noget til den Samsung skærm men kan kun anbefale den Philips skærm ud fra mine egne erfaringer
Af Nick_S
Med de rigtige indstillinger er der ingen tvivl om at Philips'en er den bedre af de to skærme.
Arbejder selv i Expert, og har dem stående side om side, og har rodet en hel del ved indstillinger på de to. Ingen tvivl om at jeg personligt ville vælge Philips'en.
Af Rodding
OKay interresant. Men så ved du vel også at sådan skærm billedet ser ud i forretningen, sådan ser det overhovedet ikke ud når du sætter den til derhjemme. Snakkede men som var ude i elgiganten og tod det med hjem på prøve for at se det an. Sådan her var hans kommentar:
´Var jeg dig, ville jeg ikke købe PHILIPS tv'et. Jeg har selv lige haft det på prøve (fra elgiganten). Dernede er billedet nok så fint. Men når man kommer hjem, til nogen mere normale forhold (her tænker jeg lys, afstand osv), så falder det godt nok meget kraftigt igennem.

Men nej. Philips'et var ikk godt nok. Billedkvaliteten var elendig, under de forhold jeg har, i hvert fald. Det hele mudrede meget, og der manglede kontrast. Sort var sort. Der var ingen forskellige nuancer af sort (ligesom i den virkelige verden).

Så det tror jeg ikke at jeg vil købe :D
Af Nick_S
Hehe. Hvad i alverden spørger du så for? Med fornuftige indstillinger står Philips'en bedre end Samsungen. Ligemeget hvad din elmutant siger ;)
Af snakedk
Hej Nick. Du skriver du har rodet en del med indstillingerne på den Philips model så du har måske nogle tips? Har slået filtre som dynamisk kontrast osv. fra som jeg har læst herinde gør mere skade end gavn. Men hvis du kender nogle flere tips angående indstillinger ville det være nice :)
Brugeravatar
Af truehorses
begge tv bør kalibreres....

Hvis de har 100Hz sluk det...alle de andre kontrastbomber bør også være slukket

Du skriver ikke noget om hvilke signaler - går udfra at det er SD signaler...begge tv er fra den billige ende og skuffer lidt med analoge signaler...

Digitale signaler klarer de begge laaaangt bedre og er et okay tv til prisen...Begge ligger i alm. handel lige nu til små Kr 3500,-

Alternativt...spyt lidt mere i kassen - op i str. og go the Plasma way

Panasonic 37X10Y var en mulighed....
Af Nick_S
Jeg har mine "gode" indstillinger stående i butikken. ("Gode" fordi de ikke kan bruges i butiksmiljø, men oftest er behagelige derhjemme - har ihvertfald fået en del positiv respons :) ) Jeg kan sende dem til dig i en pb imorgen :)
Af snakedk
truehorses jeg er nu bestemt ikke skuffet selvom jeg kører med analogt signal når man tænker på prisen

Har ikke kunne finde ret meget om det TV online, når man søger får man jo 99% butikker. Så Nick det ville være super hvis du gad sende det, takker ;) Kan man iøvrigt opdatere til nyeste firmware fra Philips selvom der står "English"? Jeg mener det ændrer vel ikke på menu sprog osv.?
Af Rodding
Ja jeg fik først det at vide igår med at han havde haft den på prøve.
Nu er jeg jo ikke krævende når det gælder tv.
Så skal mere se film på det ind jeg skal se almindelig tv.
Vi kører med kabel, derfor jeg skal bruge dvb-c.
når jeg skal se film så kommer det til at køre fra computeren gennem et Hdmi stik. Hvis det har nogen betydning. Jeg er jo godt klar ogver det ikke er nødvendigt med full hd når vi snakker 32 tommer. 37 er ikke muligt, maks 32 tommer. Jeg kan aller aller maks strække mit budget til 4500 kr. Meget gerne lidt mindre.
Af Rodding
Ingen der kan anbefale mig et 32 tommer tv til maks 4500 kr?
Af cannavaro
Nick_S skrev:Med de rigtige indstillinger er der ingen tvivl om at Philips'en er den bedre af de to skærme.
Arbejder selv i Expert, og har dem stående side om side, og har rodet en hel del ved indstillinger på de to. Ingen tvivl om at jeg personligt ville vælge Philips'en.

Jeg er ikke helt enig. Med en fornuftig kalibrering kan du få et mere korrekt billede med et Samsung, som iøvrigt har langt flere justerings-muligheder. Man kan indstille alt det man vil i sin butik, men den helt rigtige og korrekte vurdering foregår i stuen. Philips'en har desuden næsten et år mere på bagen end Samsungen.