Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mxee
Hej,

Jeg har haft dette fjernsyn i ca. et halvt år og jeg har lige fået bugt med det blå lys. Der er dog stadig nogle ting som er irriterende.

-Når man trykker på guide så forsvinder lyden og der er intet billede oppe i venstre hjørne.

-Når fjernsynet er slukket så kører der en blæser, skal den gøre dette?

Håber i kan hjælpe.
Af hiawatha
Jeg lytter med her! Mit nyindkøbte Samsung LEA46A966 er der også en blæser som kører i standby tilstand. Den tænder dog først efter en 3timer når TV'et er slukket..af sig selv

Meget mærkeligt og tvinger mig til at slukke fjernsynet på kontakten (hvilket vel egentlig er en meget god vane....men alligevel :))
Af xprezz
Jeg har et 796R2, aldrig haft problemer med en blæser, lyder som en fejl.

EPG der ikke virker på DVB-C er en gennemgående fejl i alle Samsungs nuværende modeller. Men det gør det jo ikke mindre irriterende. Sjovt nok virker det på DVB-T og hvis man kun indstiller få kanaler på DVB-C.
Af Morientes
Det med blæseren kan nemt løses.

Gå ind i Setup/software opdatering og slå automatisk (eller også hedder det stand-by) opdatering fra.

Så starter blæseren ikke mere. :-)

Mht. guiden er der nok ik så meget at gøre ved det. Det generer nu ikke mig så meget må jeg indrømme.
Af Niels O
Mxee skrev:Hej,

Jeg har haft dette fjernsyn i ca. et halvt år og jeg har lige fået bugt med det blå lys. Der er dog stadig nogle ting som er irriterende.

-Når man trykker på guide så forsvinder lyden og der er intet billede oppe i venstre hjørne.

-Når fjernsynet er slukket så kører der en blæser, skal den gøre dette?

Håber i kan hjælpe.
Jeg har samme tv, LE40A796

Det er rigtigt, at det blå blink nu er væk efter den seneste firmwareopdatering. Det har vi ventet længe på.

Når jeg aktiver guide på min fjernbetjening har jeg stadig fuld billede og lyd på tv'et og guiden nederst på skærmen, bestående af 3 linier, som jeg kan scrolle videre på og se den pågældende tv-stations program fremover. Eller er der noget jeg har misforstået og går spørgsmålet på noget helt andet?
Af Morientes
Jeg tror han mener den "fulde" guide man kan få frem hvis man, når man har den lille guide på skærmen, klikker på den røde knap.
Af Niels O
Morientes skrev:Jeg tror han mener den "fulde" guide man kan få frem hvis man, når man har den lille guide på skærmen, klikker på den røde knap.
OK, så forstår jeg det bedre.

Det synes jeg nu ikke er specielt irriterende.
Af xprezz
Det er det heller ikke. Det virker bare ikke efter hensigten :)
Af Niels O
Enig med dig xprezz. Når featuren er der, bør den selvfølgelig virke.
Af Mxee
Hej alle,

Mange tak for hjælpen, der ser ud til at EPG aldrig kommer til at fungere ordentligt. Ærgeligt!

Men jeg vil da svar på mit andet spørgsmål og tak for det :D Nu er jeg blevet student og vil ud og drikke bejere i solen :D
Af xprezz
Mxee skrev:Hej alle,

Mange tak for hjælpen, der ser ud til at EPG aldrig kommer til at fungere ordentligt. Ærgeligt!

Men jeg vil da svar på mit andet spørgsmål og tak for det :D Nu er jeg blevet student og vil ud og drikke bejere i solen :D
Ærgeligt at du ikke har lært at stave bajere så ;)
Af Mxee
xprezz skrev:
Mxee skrev:Hej alle,

Ærgeligt at du ikke har lært at stave bajere så ;)
Pinligt ;)