Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nielsdb
Hej med jer

Jeg skal have en flad, kravene er lidt specielle, da lillemor er med inde over.
Derfor er der nogle krav til designet og om at det skal være så hvidt som muligt - dvs. a la samsungs
hvide modeller eller de nye sony med sort kant. Vi har kigget meget på sonys bravia (hvid med sort kant)
og synes rigtig godt om dem, men det er jo ikke sikkert de også har det bedste billede.

Og ja, jeg ved det er helt forkert at gå efter design i første omgang. Men hun har pengene ha ha

Prisen skal ligge mellem 8000-10000 og skærmen skal bruges til tv og bluray hovedsagligt.

Hvad siger i?

Og mange tak!
:)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Skal det være hvidt er det så vidt jeg ved kun Samsung og Sony.

Sonys E4000 serie er stort set lig med W4000 serien, som er omtalt en del.

Den nye EX1 er så vidt jeg husker ret identisk med W5500, som vi har anmeldt her på siden.

Samsungs hvide Tv er identiske med de sorte som findes i samme serie. Hedder den således B45x i hvid version, er den identisk med de sorte som også hedder B45x i modelnavnet.
Af Kief
Forstår ikke helt trangen til hvide tv når skærmen alligevel er sort når tv'et er slukket.. Men synes da tv som de nye LED skærme og evt. Philips Essence også er gode bud på designertv..

Ikke mindst super flade..
Af Per Ole
Det er legitimt nok at vægte designet højt, da et fjernsyn jo også skal være til at holde ud at kigge på når det er slukket. Og hvis rammen er hvid og væggen er hvid, så er det da et lidt mindre sort hul som glor på en.
Af kskruger
nielsdb skrev:Hej med jer

Jeg skal have en flad, kravene er lidt specielle, da lillemor er med inde over.
Derfor er der nogle krav til designet og om at det skal være så hvidt som muligt - dvs. a la samsungs
hvide modeller eller de nye sony med sort kant. Vi har kigget meget på sonys bravia (hvid med sort kant)
og synes rigtig godt om dem, men det er jo ikke sikkert de også har det bedste billede.

Og ja, jeg ved det er helt forkert at gå efter design i første omgang. Men hun har pengene ha ha

Prisen skal ligge mellem 8000-10000 og skærmen skal bruges til tv og bluray hovedsagligt.

Hvad siger i?

Og mange tak!
:)
Et hvidt Sony 40" 40we5w til lige under 10.000,-
http://www.cinemagic.dk/shop/sony-kdl-40we5w-5098p.html
Af steffenj
syntes også WE5w fra sony er det bedste bud når man tænker billed kvalitet. Den er idenstisk med W5500 med samme teknologier også udover det har den bare en ekstra strømspare funktion med personsensor (tv'et slukker når der ikke er bevægelse og lyssensor) Samsungs hvide TV er i deres opgraderede 4 serie og hedder nu LE40B546 og er identisk med LE40B535 og er ikke videre overbevisende hvad angår billed. Det en 4 serie med full hd.
Af TYBO
hvad med at få en hvor hele fronten er 1 stor glasplade....synes selv at de er de flotteste ?
Af Salek
Har du haft i overvejelserne at det kan gå hen og falme med tiden?
Sørg ihvertfald for at tv´et ikke står sollys, eller bliver belyset alt for meget, da farven kan gå hen og falme...