Log ind med sociale netværk
18 jun 2009, 22:26
Jeg tror ikke der er nogen grund til at være bekymret. Blandt de første skærme som kom til Danmark har der været nogle som har udvist en for høj summen fra fronten. Det er diskuteret mange steder på diverse fora. Otto og Jens er begge inde på det i denne tråd:http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... N=1&TPN=23.
Gennem mit bijob (HFK) har jeg førstehåndsindtryk af den omtalte summen, og det var nok til at vi fik Prestige Service til at se på den konkrete skærm. I mellemperioden er der en del som har valgt lige at vente med at sætte skærmen i display indtil der var fuld afklaring omkring omfanget. Det er der nu, idet der er fundet en løsning for de skærme som måtte have en for kraftig summen. Det var ikke meningen at insinuere at Samsung havde ventet med at sætte skærmene på markedet, og jeg har rettet mit indlæg så det ikke kan misforstås.
Bortset fra det, er det herligt at have fingrene i en skærm, som udover at kunne fintunes til at give et fantastisk præcist billede, også har signalbehandlingen til at kunne få det bedste ud af et SD TV signal. Rent OOB vil en V10 i THX-mode måske nok levere et bedre billede, men når en B855 først spiller, så står det bare godt. Absolut sort kunne godt være bedre, men med bare en smule bias light er det ikke noget som skæmmer alvorligt.
Gennem mit bijob (HFK) har jeg førstehåndsindtryk af den omtalte summen, og det var nok til at vi fik Prestige Service til at se på den konkrete skærm. I mellemperioden er der en del som har valgt lige at vente med at sætte skærmen i display indtil der var fuld afklaring omkring omfanget. Det er der nu, idet der er fundet en løsning for de skærme som måtte have en for kraftig summen. Det var ikke meningen at insinuere at Samsung havde ventet med at sætte skærmene på markedet, og jeg har rettet mit indlæg så det ikke kan misforstås.
Bortset fra det, er det herligt at have fingrene i en skærm, som udover at kunne fintunes til at give et fantastisk præcist billede, også har signalbehandlingen til at kunne få det bedste ud af et SD TV signal. Rent OOB vil en V10 i THX-mode måske nok levere et bedre billede, men når en B855 først spiller, så står det bare godt. Absolut sort kunne godt være bedre, men med bare en smule bias light er det ikke noget som skæmmer alvorligt.
18 jun 2009, 22:53
Hejsa til alle i tråden,
Jeg har med stort iver læst og læst den seneste tid, ang. valget af ny fladskærm. Jeg stod hurtigt overfor valget mellem netop pana V10 eller Samsung B855. Efter at have læst div. fora igennem og set tests her på sitet faldt valget på B855. Den kom så ind af døren i går, og WOW et fedt billede!
Nu er jeg ikke den store expert udi fladskærme, og har i mange år stædigt holdt fast i min CRT, men der er jo slet ingen sammenligning i mine øjne... Med et digitalt signal ser det blændende ud. Ja i kan nok høre, at jeg er glad for min skærm...
En ting som er lidt irriterende dog, er den omtalte brummen. Jeg kører nu med indstillingerne fra testen, og den brummer/summer lystigt derudaf... Jeg har prøvet lidt forskelligt, men det er der stadig. Det er værst med et meget lyst billede. Hvad kan man gøre for at afhjælpe dette?
/Morten
Jeg har med stort iver læst og læst den seneste tid, ang. valget af ny fladskærm. Jeg stod hurtigt overfor valget mellem netop pana V10 eller Samsung B855. Efter at have læst div. fora igennem og set tests her på sitet faldt valget på B855. Den kom så ind af døren i går, og WOW et fedt billede!
En ting som er lidt irriterende dog, er den omtalte brummen. Jeg kører nu med indstillingerne fra testen, og den brummer/summer lystigt derudaf... Jeg har prøvet lidt forskelligt, men det er der stadig. Det er værst med et meget lyst billede. Hvad kan man gøre for at afhjælpe dette?
/Morten
19 jun 2009, 17:28
Denner skrev:Jeg bøvler lidt med min software, men du skal nok få dem...
Grunden til at jeg spurgte til dine "final" målinger var sådan set ikke for at lure dem men for at se på dine read outs, hvor du har valgt at indgå ( fnyse, hvæse, ryste ) kompromis....
Snakkes
D
Mvh. Otto
19 jun 2009, 17:36
zhinc skrev:Hejsa til alle i tråden,Don't kill the messenger, men: Du kan sende den på værksted.
Jeg har med stort iver læst og læst den seneste tid, ang. valget af ny fladskærm. Jeg stod hurtigt overfor valget mellem netop pana V10 eller Samsung B855. Efter at have læst div. fora igennem og set tests her på sitet faldt valget på B855. Den kom så ind af døren i går, og WOW et fedt billede!Nu er jeg ikke den store expert udi fladskærme, og har i mange år stædigt holdt fast i min CRT, men der er jo slet ingen sammenligning i mine øjne... Med et digitalt signal ser det blændende ud. Ja i kan nok høre, at jeg er glad for min skærm...
![]()
/Morten
Mvh. Otto
22 jun 2009, 10:48
Så kom min 58" ind af døren, købt ved Dansk IT Lager, det er den officielle Danske model.
Kan kun på det varmeste anbefale at købe hos dem, servicen har været helt i top 8)
Men Rasmus skriver i sin anmeldelse at der medfølger trådløs USB dongle, dette er ikke tilfældet når man køber 58" tommer udgaven, måske man skulle notere dette i anmeldelsen ?
Grunden til at jeg spørger om der medfølger USB dongle er at Samsung DK skriver på deres hjemmeside at der ikke følger en med til hverken 50" og 58" udgaven:
Kan kun på det varmeste anbefale at købe hos dem, servicen har været helt i top 8)
Men Rasmus skriver i sin anmeldelse at der medfølger trådløs USB dongle, dette er ikke tilfældet når man køber 58" tommer udgaven, måske man skulle notere dette i anmeldelsen ?
Hvis man ønsker trådløst net, skal man benytte en USB dongle til trådløst netværk. Denne medfølger i kassen til PS-50B855 og så snart den tilsluttes, spørger Tv’et om man vil opsætte netværketKan nogen der har købt 50" udgaven af eller bekræfte om der var wifi USB dongle med til deres tv ?
Grunden til at jeg spørger om der medfølger USB dongle er at Samsung DK skriver på deres hjemmeside at der ikke følger en med til hverken 50" og 58" udgaven:
DLNA gør det muligt for dit tv at kommunikere med andre DLNA-enheder i dit hjemmenet-tv, som f.eks. din computer. Med den almindelige fjernbetjening kan du nemt se film, musik og billeder direkte på tv'et, selv om din computer er placeret i et andet rum i huset. Med en USB-adapter, som købes separat, fungerer det hele trådløst.Syntes det er ultra dårlig stil hvis donglen medfølger til 50" tommer udgaven, men ikke til 58" udgaven
Senest rettet af Denner 22 jun 2009, 10:53, rettet i alt 1 gang.
22 jun 2009, 10:52
Denner: Ja, det kan da egentlig godt være, at Samsung bare har lagt den i kassen på deres demo. Det ved jeg faktisk ikke. Når du siger, at den ikke medfølger for 58 tommer modellen, så tvivler jeg også på, at den medfølger for 50 tommer modellen.
Uanset hvad, så er det hvert fald skidt. Hvad kan sådan en trådløs dongle koste i produktion? 15 kroner og så lidt royalties...
Uanset hvad, så er det hvert fald skidt. Hvad kan sådan en trådløs dongle koste i produktion? 15 kroner og så lidt royalties...
22 jun 2009, 14:14
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål til alle de heldige ejere af den nye Samsung B855.
Har i selv efter købet fået registreret jeres fjernsyn på samsungs hjemmeside, og fået "confirmed" at i har Samsungs Prestige Service.
Og at jeres 100% er fra Samsung Nordic?
Nu er det jo sån at får man en Parallelimporteret skærm så har man ikke deres 2 års Prestige Service, desværre. Så vil gerne være 100% sikker på den er der! Og i må meget gerne skrive hvor i har købt den
Har i selv efter købet fået registreret jeres fjernsyn på samsungs hjemmeside, og fået "confirmed" at i har Samsungs Prestige Service.
Og at jeres 100% er fra Samsung Nordic?
Nu er det jo sån at får man en Parallelimporteret skærm så har man ikke deres 2 års Prestige Service, desværre. Så vil gerne være 100% sikker på den er der! Og i må meget gerne skrive hvor i har købt den
22 jun 2009, 16:07
Har prøvet med alle mulige settings uden at kunne reducere summe-lyden.
Forsøger lige nu at få kontakt til HIFI Klubben... Det er ikke liiiige et tv, man smækker bag i vognen og drøner ned i forretningen med, derfor ekstra ærgeligt.
/Jon
zhinc skrev:Hejsa til alle i tråden,Har nøjagtigt samme problem ved lyse billeder. Billedet er suverænt og kan efter min overbevisning sammenlignes m. Pioneer, MEN den ulidelige summelyd driver mig til vanvid...
Jeg har med stort iver læst og læst den seneste tid, ang. valget af ny fladskærm. Jeg stod hurtigt overfor valget mellem netop pana V10 eller Samsung B855. Efter at have læst div. fora igennem og set tests her på sitet faldt valget på B855. Den kom så ind af døren i går, og WOW et fedt billede!Nu er jeg ikke den store expert udi fladskærme, og har i mange år stædigt holdt fast i min CRT, men der er jo slet ingen sammenligning i mine øjne... Med et digitalt signal ser det blændende ud. Ja i kan nok høre, at jeg er glad for min skærm...
![]()
/Morten
Har prøvet med alle mulige settings uden at kunne reducere summe-lyden.
Forsøger lige nu at få kontakt til HIFI Klubben... Det er ikke liiiige et tv, man smækker bag i vognen og drøner ned i forretningen med, derfor ekstra ærgeligt.
/Jon
22 jun 2009, 23:01
Hvad er det ved et plasma tv der gør at det udsteder den brummen? - Var nemlig lige ved at købe mit første plasma tv, og er blevet lidt afskrækket ved denne tråd.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto