Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TYBO
Jeg har lige købt en LG 50PS8000.
Vil lige sige at skærmen er super fed men der er lige 1 ting som undre mig.

Da jeg fik den til at lede efter kanaler fandt den de 5 digital kanaler som vores antenneforening stiller til rådighed (kabel tv).

Det kan vel kun lade sig gøre hvis den har en DVB-C tuner ?
Eller er jeg helt gal på den ?
Af AndersDavidsen
Ja selvfølgelig - og det har TV'et også. Det er en ny topmodel jo.
Af TYBO
Ja det er jeg klar over men en DVB-T tuner burde vel ikke fange signal via kabel.
Som jeg har hørt det er det kun til antenne på taget at den fanger.
Af Kief
TYBO skrev:Ja det er jeg klar over men en DVB-T tuner burde vel ikke fange signal via kabel.
Som jeg har hørt det er det kun til antenne på taget at den fanger.
Nu er jeg ikke helt inde i det men nogen antenne-foreninger sender digitalt tv ud via DVB-T. Har selv en ven hvor de skriver i reklamematerialet at man kan modtage digital via T-tuneren, så det behøver ikke altid være C. Men du kan nok ikke regne med altid at finde alle kanaler på den måde osv. (og nok heller ingen HD kanaler)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Ifølge tyske hjemmesider har dette tv en DVB-C-tuner, men den er kun aktiveret hvis man har valgt Finland eller Sverige som land i Setup-menuen.

TYBO - kan du be- eller afkræfte dette?
Af TYBO
hvordan skal jeg kunne se dette ?
Jeg har valgt Dansk og kan se digitale kanaler via kabelstikket.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Hvis alle dine kanaler er digitale, er det nok fordi du modtager dem via DVB-C. Hvis kun 4-5 stykker er digitale, modtager du dem nok via DVB-T.
Måske du kunne prøve at indstille dit tv til Sverige og se om du fik et ekstra menupunkt kaldet DVB-C eller noget i den retning.