Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg er ny her, og har været både igennem købsguiden samt infoen om de forskellige skærmtyper - dog er jeg stadig ret meget på vildspor!

Jeg står den situation, at jeg på nuværende tidspunkt kun har en lenovo T-61 til at sidde og redigere billeder på - og jeg tager min billedbehandling ret seriøst. Derfor ser det desværre også ud til, at billederne ikke bliver vist HELT på samme måde på andre skærme - hvilket de jo gerne skulle.

Jeg er derfor ude efter en skærm, der ville egne sig rigtig godt til billedbehandling og i den anledning vise helt korrekte farver, kontrast og hvad der ellers hører med - så jeg ikke får en ordentlig fporskrækkelse, når jeg engang beslutter mig for at få lavet et par plakater!

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogle konkrete anbefalinger?

Kriterier: Helst 3000kr eller derunder.
Af Kasio
Yes - har været igennem listen :)
Dog er denne på listen, men den overstiger mit budget rimelig meget.. http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... anmeldelse

Findes der virkelig ikke noget billigere, der er værd at bruge? Hvis ikke, ville ovenstående skærm så være et godt valg?
Jeg kan se, at 'volumen' står som et minus - hvad vil det sige? Desuden, hvor meget har 'betragtningsvinkler' at sige?
Af Kasio
Er der slet ingen, der har flere indputs?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell 2209Wa er nok det bedste bud. Den er anmeldt her på siden.
Af Kasio
yakken skrev:Dell 2209Wa er nok det bedste bud. Den er anmeldt her på siden.
Men den står jo under 'gamerskærme' og ikke 'amatørgrafikere'..
Vil den være bedre end den, jeg har linket til?
Af BrianH
Kasio skrev:
yakken skrev:Dell 2209Wa er nok det bedste bud. Den er anmeldt her på siden.
Men den står jo under 'gamerskærme' og ikke 'amatørgrafikere'..
Vil den være bedre end den, jeg har linket til?

Jeg tror ikke de er heeelt mener det er en gamerskærm :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2209wa er vel en mellemting mellem grafiker og gamingskærm. Den kan bruges til begge dele, men er ikke toppen indenfor nogle af dem. Læste du vores test af den? Den vil nok hjælpe dig med dine spørgsmål.

Du forsøger at sammenligne en skærm til 5500 kr med en til 2000 kr. Det er næppe fair og Dells skærm er da heller ikke nogen konkurrent til Eizos. Til under 3000 kr vil jeg helt klart mene at 2209wa er det sikre valg.
Brugeravatar
Af azrael
LG W2600HP til ca. 3600 kroner kunne være et bud. Ellers venter man f.eks. på LGs W20 serie. Hvis man ikke kan det, så er Dell 2209WA nok så absolut det bedste bud.