Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af David Munch
Min moder skal have et fladskærms TV på 26-28". Hun skal bruge det i sin stue som primær TV og man sidder mellem 2 og 5 meter fra det.

Hvad kan i komme med af anbefalinger?
Primær krav er billedkvaliteten, samt at den har DVB-C/T tunere.
Sekundære krav, men absolut ikke nødvendige, er DVD afspiller, 1x SCART og 1+ HDMI.

Findes den størrelse i Full HD i øvrigt, og kan det betale sig? Hun kommer nok ikke til at se Bluray på den, eller sætte en Xbox/PS3 til alligevel, så tænker rent på hvad hun kan trække ud af sit kabel TV.
Af BrianH
Håber din moder har gode øjne (eller en lille teaterkikkert) så hun kan se et 26 tommers tv på 5 meters afstand :-)

Der er ikke fuld hd på mindre end 32" og hvad skulle det også gøre godt for?
Brugeravatar
Af David Munch
Præcist derfor jeg spurgte om Full HD, jeg har ikke nok erfaring med det til at kunne vide det!

Og angående stærke øjne, hun er vant til et 18" CRT TV, så det tror jeg nok går. Man sidder primært 3 meter fra det.
Af KuntaKinte
Tvivler stærkt på det er 18"
Mig bekendt er der ikke lavet CRT billedrør i den størrelse
Brugeravatar
Af David Munch
Tja, så er det 16" eller 20", men det er vel pænt ligemeget?
Af BrianH
David Munch skrev:Tja, så er det 16" eller 20", men det er vel pænt ligemeget?
Ja, det er vist ligegyldigt :)

Men hvis jeg var dig (og hende) ville jeg købe et 32" fra starten. Det er bedre og der er ikke så meget at spare på et 26".

26" ligger på omkring 3000,- og et 32" på 3500,-

Et udmærket tv på 32" fra Philips kunne være dette her der er bedre end noget 26" til samme pris: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=45 ... 3EEB25CF18
Brugeravatar
Af David Munch
Grunden til valget af størrelsen, skyldes at der hvor hun vil have det hængende, der er kun plads til en op til 28"!

Personligt så jeg også hun fik et større, men man må jo føje sig når moar siger hvad hun vil have.. O_O
Af BrianH
Sig til hende, at hun umuligt kan vide at der er plads til et 28" men ikke et 32" når hun ikke ved andet en skærmstørrelsen, men ikke størrelsen på fjernsynet med ramme osv...

Der findes vist ikke 28" LCD, så det bliver 19", 22" eller 26"