Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige fået min samsung 215TW ind af døren idag og har fået sat den op, men jeg kan ikke få den til at kører med DVI kabel, kun VGA kabel. Skal jeg indstille at den skal kører med DVI et sted ? jeg har installeret driven til skærmen, den digitale af dem. Jeg ved ikke helt hvad jeg mere kan gøre, er der nogle der kan hjælpe mig ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nej du skal ikke indstille eller installere noget. Det burde virke.

Jeg har oplevet flere gange at skærmene ikke registrerer sig selv på grafikkortet før man slukker computeren. Prøv derfor at sæt DVI kablet til og tag VGA kablet fra. Sluk da computeren og start op udelukkende med DVI kablet tilsluttet.

Giver det billede på skærmen?
Af Loft
Jeg prøvede, men den startede så op med at skrive noget med at man skulle tjekke det analog kabel, men mit falkeøje spottede lige en knap på skærmen hvor der står "Scource", så jeg trykkede på den og så fandt den selv ud af at det var det digitale kabel der var tilsluttet :D .

Rasmus nu hvor jeg har fat i dig, har du skrevet en guide om hvordan man tjekker for pixelfejl eller bare generalt hvordan man tjekker skærmen for fejl. Det er min første fladskærm så jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det :((

Hvordan sænker jeg kontrasten?

By the way, det er en fantastisk side du har, jeg har fået meget hjælp. Tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Brug vores hjælpeværktøj - jeg har lige uploadet en ny version. Der ligger en nyhed på forsiden om programmet. Vælg .exe versionen og gå ind under "Homogenuity" punktet - her kan du skifte baggrundsfarve ved at klikke på baggrunden og hvis der er nogen pixels på skærmen der ikke har samme farve som hovedparten så er der en fejl.