Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

God aften

Ville lige stille dette spørgsmål for tusinde gang, hvilken skærm skal jeg købe?

Jeg er lige kommet fra samsungs 796 46', men fik det byttet grundet fejl med de blå blink, nu er skærmen så hentet, og jeg har fået mine penge tilbage.

Mit første valg var at skifte den ud med b6050 el. b7070, syntes også de ser super lækre ud i forretningerne, men efter anmeldelsen her på siden er jeg blevet meget i tvivl.

Hvad ville i gøre?

Eneste krav er:

1.Dvb-c - Da jeg har kort fra Yousee med HD-Pakken
2. X-box via Hdmi
3. Sætte min mac til via Hdmi
4. Anlæg via analog (Rød/Hvid), da der ikke er digital indgang i min forstærker.

Jeg har snart læst alle artikler igennem, men er ikke blevet meget klogere.
Af JLA_DK
Personligt ville jeg vælge Panasonic V10 eller Samsung B850. Der er også Panasonic G10 eller evt. LG PS8000, det kommer der vist snart en anmeldelse af herinde...
Alle ovenstående er Plasma, hvis det skal være LCD så et Sony W5500.
Af Ponduus
Burn-in er noget nært ikke eksisterende på nyere plasma skærme - så nej. Det er ikke umiddelbart en grund til t fravælge plasma.

Med mindre du vil sidde og surfe eller skrive i word på din skærm fra din computer. Du kan sagtens se film og spille fra din computer.
Af JLA_DK
Med de krav du har stillet op så er der faktisk ingen grund til ikke at vælge plasma... Du får en del bedre billedkvalitet med plasma ift. LCD for de samme penge.
Af sebastianchristensen
Er du blevet ret hooked på det nye samsung plasma tv, men hvad er fordelene ved plasma fremfor lcd?

Har nemlig også indtil videre kun haft lcd, så man er vel lidt præget den vej.

Tænker mere, har kun hørt dårligt om plasma, burn-in, brummende skærm, begrænset levetid & skærmen må ikke ligge ned.

Men alle herinde taler jo rosende om plasma, så der må jo være noget der trækker.

Bestiller min skærm senest søndag, og det bliver enten ue46b7050 eller Samsung B850...
Af lennon
[quote="sebastianchristensen"]Er du blevet ret hooked på det nye samsung plasma tv, men hvad er fordelene ved plasma fremfor lcd?

quote]

Det kan siges meget enkelt : BILLEDKVALITETEN
Af Kief
sebastianchristensen skrev:Men er det nok i forhold til alle de andre ting?
Jeg har lige haft et 46B7050 på prøve nogle dage men det bliver leveret tilbage da det er lige stort nok til min stue.. (Men en lækker skærm uden tvivl)

Jeg ville vælge Samsungs plasmamodel hvis jeg havde rummet til en 50" - ellers ville jeg ikke tøve med at tage en LED i eks. 40"..
Af KuntaKinte
Når du selv nævner prisniveauet, så synes jeg du skal overveje Pioneers LH5090H til 16.990
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=400608

Dette ER referenceskærmen
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1221028254

Den har godt nok ikke DVB-C tuner, men hvis du har YouSee, så betal 59 kr. om måneden og så har du en HD boks med indbygget HDD.

Jeg skal ikke længere op end 42" - og har heller ikke sat så meget af til mit tv køb. Derfor render jeg med Panasonic TX-P42V10E. Den har faktisk DVB-C tuner, men jeg holder fast i min HDD.
Hvis du køber en separat DVD/HDD optager, så skal du have et ekstra CA module og et ekstra kort fra YouSee og du skal betale for en ekstra pakke. Så lej dog en HDD boks fra YouSee