Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flade
Hej gutter.

Jeg står her og snart skal købe min første fladskærm,og efter at have læst herinde og været på selvstudier rundt omkring på nettet så kniber det stadigvæk med at tage en beslutning.

Efter at have læst herinde og andre steder på nettet så styrede jeg imod et TX42G10E fra panasonic,men jeg har også været omkring 40" sony skærme ( 40V5500 så vidt jeg husker ) og andre teknisk relevante lcd skærme.
Men så så jeg en LG 50PS3000 til rundt regnet samme pris som de andre nævnte,og det gjorde bestemt ikke beslutningen nemmere for mig da det jo på specs også ser ganske brugbart ud.

Er der ikke nogen herinde der kan skære igennem for mig,og/eller eventuelt smide nogle links til yderligere sites på nettet der har en god turnover i skærm reviews da jeg godt selv kan tage stilling til ting men bare mangler mere info.

Mine relavante behov. ( skulle jeg mene )

Se HD-fjernsyn på min kommedene fiber og så en film ind i mellem på den blue-ray afspiller jeg også tænker at købe. ( konsol ikke i planerene )
Afstand til skærm: 3-3.5 meter
Videofil : Nej men vil da gerne have et godt billed.
Plasma/lcd : Underordnet tror jeg.
Pris : under 9000 kr

Jeg vil naturligvis gerne have mig en så stor skærm som mulig ( eller der er behov for )
Men jeg finder info på google i diverse fora og reviews/kommentare,og jeg render ind i modstridene meninger og så vidre. ( information overload )

PS. vil gerne betale "lidt mere" hvis det betyder jeg kan handle i det midtjyske eller tæt på.
Af oz1lly
Jeg tror vi alle har haft det som dig, jeg studerede market i ca. ½ år og tilsidst var der Philips, Samsung, og Sony tilbage, jeg valgte et Sony 46Z4500 købt på nettet, efter at have set det i butikken.

Og det er stadig de bedste penge jeg har givet for en fladskærm, er meget tilfreds,nemt at se digitale foto fra sin pc.

hvad med en 40w5500? det kommer jo mange nye hele tiden, og du skal ikke spare 1000 kr hvis du finder en som opfylder dit behov.

Det er en fryd at se på et godt billede.

mvh.
Gert
Af Flade
Tak for inputten Gert.

Jeg tror det hvis er ved at være derhenne hvor jeg må ud og se på fjernsyn live ;)

Hvis der er nogen der har yderligere info om LG 50ps3000 må de gerne smide den,storbroderen ps8000 får jo efter hvad jeg kan finde gode anbefalinge :) så spørgsmålet er om det er samme panel og så vidre. ( har faktisk ikke kigget på hvad den tekniske forskel er på ps3000 og ps8000 )

Mit 32" phillips nede i stuen får kun et analog signal ind da det kun er lillemor der kigger på det :D det digitale signal ryger direkte herop i min "hule" på 1 sal.

Er sku spændt på hvad der sker ;) og hvordan den motorola STB som jeg får med fra mit elselskab opføre sig ( GE fiber )
Har også googlet som en sindsyg efter info på den STB,men der har jeg heller ikke rigtig kunne finde noget relavant.
Brugeravatar
Af truehorses
Hejsa

Hvis du er oppe imod G10E fra Panasonic skal du som minimum sætte
LG50PS/7000 el. 8000 op som alternativ...

Hvis begge skærme er indstillet til UG skal de stå lige ved siden af hinanden for at du kan se forskel - Her vinder Panaen efter min mening.
med en beskeden margen...

Isoleret set kan man ikke se forskel...Har selv 7000 og er mege tilfreds...
Af BrianH
truehorses skrev:Hejsa

Hvis du er oppe imod G10E fra Panasonic skal du som minimum sætte
LG50PS/7000 el. 8000 op som alternativ...

Hvis begge skærme er indstillet til UG skal de stå lige ved siden af hinanden for at du kan se forskel - Her vinder Panaen efter min mening.
med en beskeden margen...

Isoleret set kan man ikke se forskel...Har selv 7000 og er mege tilfreds...
Hvorhenne har du set dem begge ved siden af hinanden? I en butik? Hvis det var i en butik, hvordan ved du så de begge var indstillet til UG?
Af Flade
Jeg kørte i elgiganten i dag ( tilst ) og så lidt på fjernsyn,og jeg skal da lige love for der var forskel på de forskellige mærker og modeller jeg så derovre.

Men det kan godt se ud til jeg bare skal holde mig til min første indskydelse når nu pengene ikke er til de større ting jeg så på derovre :p

Phillips 21:9 skærmen de havede derovre så dælme også rar ud,men 39.999 kroner betaler jeg først for et fjernsyn når helved fryser over eller jeg vinder i lotto.

De der GIGANTISKE 55"- 60" skærme er godt nok sindsyge (B
Af lennon
Flade skrev:Jeg kørte i elgiganten i dag ( tilst ) og så lidt på fjernsyn,og jeg skal da lige love for der var forskel på de forskellige mærker og modeller jeg så derovre.

Men det kan godt se ud til jeg bare skal holde mig til min første indskydelse når nu pengene ikke er til de større ting jeg så på derovre :p

Phillips 21:9 skærmen de havede derovre så dælme også rar ud,men 39.999 kroner betaler jeg først for et fjernsyn når helved fryser over eller jeg vinder i lotto.

De der GIGANTISKE 55"- 60" skærme er godt nok sindsyge (B
De seriøse test du finder på nettet er væsentligt mere brugbare en de oplevelser du har haft i Giganten. Ingen almen bruger kan umiddelbart evaluere kvalitesforskelle ved at sammenligne i en butik . Du skriver i trådåbning,at størrelsen har betydning. Husk i den forbindelse at et 42"´TV rent faktisk har ca 10% større billedareal end 40" . . . !
Af Flade
De havede meget passedene det samme HD matriale køredene på næsten alle skærmene,og ting som farver så jeg heller ikke meget på men bemærkede da godt der var en forskel der mellem de forskellige skærme. ( egentelig sjovt der er så markant forskel i det jeg antager er standart indstillingerene på de forskellige modeller/mærker )

Det var for mig tydelig at ved hastig panorering i billedmatrialet var der nogle af skærmene som faldt væsentelig mere igennem end andre,og så selvfølgelig vel videne der kan være forskelle i hvor optimalt de forskellige skærme er sadt op.
Af lennon
Flade skrev:De havede meget passedene det samme HD matriale køredene på næsten alle skærmene,og ting som farver så jeg heller ikke meget på men bemærkede da godt der var en forskel der mellem de forskellige skærme. ( egentelig sjovt der er så markant forskel i det jeg antager er standart indstillingerene på de forskellige modeller/mærker )

Det var for mig tydelig at ved hastig panorering i billedmatrialet var der nogle af skærmene som faldt væsentelig mere igennem end andre,og så selvfølgelig vel videne der kan være forskelle i hvor optimalt de forskellige skærme er sadt op.
Uanset kildemateriale, kan du desværre ikke bruge din oplevelse til en dyt. Der er simpelthen masser af indstillinger som skal tweakes - og diverse filtre slås fra -, før billedet bliver bare nogenlunde realistisk. Men du har da fået et indtryk af design, - og muligvis af remotes . . .
Af Flade
Hehe at købe fladskærm må være som at være politiker ;) hvem skal man sælge sin sjæl til :D

Jeg kiggede faktisk overhovedet ikke på remotes da jeg antager jeg kommer til at bruge den der følger med min STB mest,og mit endelige køb bliver da også hovedsagelig baseret på eksperterens anbefalinger. ( herinde og andre ligedene sites )

PS. Det skal også lige siges det er første gang overhovedet at jeg skal købe et fjernsyn,hvilket jeg syntes er godt klaret når man tænker på jeg snart bliver 43.