Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af slettet_bruger5
Hej allesammen

Jeg har mulighed for at købe en Samsung 204TS billigt, da den har været en demo model.

Jeg spiller aldrig og ser heller ikke film så det er kun til "kontorbrug". Jeg er programmør og sidder ved skærmen i min. 8 timer om dagen, p.t. med en 19" CRT Sony Multisync 420GS.
Hvis man ser bort fra at det er en demo model, er det så en god skærm til mit brug?

Jeg har læst testen her på siden og den er jo ikke ovenud positiv. Jeg er specielt bange for slør fra musen.

Jeg havde faktisk kig på en Samsung 970p men pga. 6bit problemet har jeg overvejet Viewsonic VP930 som jo også er 19".
Men når jeg nu bliver tilbudt en 20" til en god pris bliver jeg jo nysgerrig :-)

Mvh
Mikael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
204TS er ikke en dårlig skærm - sådan må du ikke læse anmeldelsen. Der er bare skærme derude som leverer samme billedkvalitet uden at lide under sløret. Den kan sagtens benyttes til desktoparbejde og jeg tror ikke du vil græde over slør i musen eller andre ting efter få dages brug. Den 191T skærm jeg har trækker slør på samme måde og det ser jeg ikke længere - de gode farver på skærmen opvejer dette med flere længder.

Hvilken pris er du blevet tilbudt?
Af slettet_bruger5
yakken skrev:Hvilken pris er du blevet tilbudt?
2500,- så det er næsten halv pris af hvad den står til på edbpriser.dk og en del billigere end de andre skærme jeg har haft kig på.

Mvh
Mikael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du finder ikke noget der er bedre til den pris. 2500 kr. er en god pris hvis skærmen ikke er brugt ret meget og alderen er i orden.
Af slettet_bruger5
Har 204Ts'en samme problem med dithering som 970p? Det er ikke omtalt i testen.
Hvis jeg forstår det rigtigt skyldes det brugen af kun 6 bit men i jeres tests står begge skærme som 8bit O-O

Er det et problem at det er en demo model? Jeg håber at kunne afprøve den inden købet så jeg kan se efter døde pixels etc. Den sælges vist med normale vilkår mht. garanti etc.
Er den skærm dækket af Samsungs normale pixelgaranti?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, der er ikke dithering på 204TS så vidt jeg er orienteret. Der er ikke overdrive i 204TS og det er et S-PVA panel (det er kun PVA i 970P).