Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MD
Jeg leder efter et nyt fladskærms TV til mit værelse, som koster omkring de 5.000 kr.

Det skal være 37" - 42".
Det skal have DVB-T tuner. DVB-C tuner er lidt ligemeget, da vi ikke har kabel hjemme ved mig.
Det er ligegyldigt om det er Plasma eller LCD.
Lyden er ligemeget, da jeg har tænkt mig at tilslutte Sorround Sound anlæg.
Kommer til at sidde 1 - 2 meter fra skærmen, hvis det har nogen betydning.

Har læst noget om at MPEG4, eller sådan noget, bliver det man skal have i år 2012, så det skal det også helst have - for vil helst ikke til at købe nyt tv allerede da.
Af Illgor
Søg lidt herinde på forum da der er rigtig mange tråde omkring den pris.
Evt et Panasonic 42X10 er et godt bud i den prisklasse.
Af joachimnb
Sony 37W4000 i Føtex til 4999 kr. Synes det er billigt nok :).
Af MD
Mange tak for svarene begge to. :)

Har været inde og kigge på det der X10'eren, og jeg tror det bliver det jeg vælger.

Men er der en grund til, at P37X10Y koster mere end P42X10Y? For det burde da være omvendt?

Og sådan noget som at købe garanti på tv'et, er det noget i vil anbefale eller fraråde?
Af BrianH
MD skrev:Mange tak for svarene begge to. :)

Har været inde og kigge på det der X10'eren, og jeg tror det bliver det jeg vælger.

Men er der en grund til, at P37X10Y koster mere end P42X10Y? For det burde da være omvendt?

Og sådan noget som at købe garanti på tv'et, er det noget i vil anbefale eller fraråde?
Det afhænger vist af hvad butikken har kunne købe dem til. Hvis deres lager af 37" er 4 måneder gammelt og 42" er en uge gammelt, så har deres indkøbspris været højere for 37"

Her er 37" knap 400,- billigere: http://cinemagic.dk/shop/37%22-42%22-plasma-275c1.html
Af MD
Okay, tak for dit svar. Tror bare jeg køber 42" så, når prisforskellen er så lille.

Men sådan noget som at købe garanti (fx den Wupti.com har), er det noget der er pengene værd eller skal man holde sig væk fra det?

Og sådan noget som vægmontering, ved I noget om hvilke man skal købe?
Af jimmi_f
Garantien kan være en god idé hvis ikke indbo forsikringen dækker det, og afhængig af forsikringen du vælger kan den jo fås omkring de 1000 kr... Jeg har valgt at købe en gennem Securator (Cinemagic sælger den) og nu er jeg da sikker påat hvis der sker noget kommer der en lokal reperations mand og henter og tilbyder mig et låne tv :-)
Men igen, det er op til dig selv om du vil bruge de 1000 kr på det... + Der er e selvrisiko hvis tv'et blir totalskadet
Af MD
Okay, tak for dit svar. :)

Lige et sidste spørgsmål.
Jeg har tænkt mig at købe P42X10Y over Getmore (kan ses her), men jeg bemærkede lige følgende:

"Getmore A/S gør særligt opmærksom på at hovedsproget i manualerne, til de varer som Getmore A/S sælger, er ENGELSK, TYSK, FRANSK, eller SPANSK, med mindre andet er nævnt i varens beskrivelse på vores hjemmeside. Getmore A/S gør i den anledning opmærksom på, at computer hardware og software er særligt komplicerede produkter, og at de produkter som Getmore A/S sælger hovedsagligt produceres i udlandet. Det bemærkes, at engelsk er et af hovedsprogene i verden."

Så vidt jeg kan se, så står der intet om at tv'et er dansk, det som Getmore sælger. Så hvis jeg købe det over Getmore, kan jeg så godt risiker at få et tv, som ikke er dansk?
Af jimmi_f
Generelt set skal du nok holde dig lidt fra at købe ting hos Getmore, ihvertfald så store ting som en fladskærm. De har fået utrolig meget dårlig omtale, og jeg har også selv haft dårlig erfaring derfra, dog heldigvis ikke noget dyrt, men en træls oplevelse alligevel.

Men du skal i X10's tilfælde lede efter et X10Y, altså der skal stå Y til sidst, så får du en dansk model med MPEG4