Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dusty
Hej
Jeg er ny bruger her, og starter derfor med at konstatere at dette site er top kvalitet. Jeg har fulgt med herinde for at være klar til at købe det rigtige TV når tid er.

Men det viser sig altså at min ældre far på 83 er kommet mig i forkøbet..... han får sig et ganske lækkert Philips 37PFL9903H indenfor et par dage - som han har fået til en rigtig rigtig god pris (under 10K). Nu er det jo ikke Philips der bliver jublet over herinde (og for at forsvare mig selv - og dokumentere at jeg dog har fulgt lidt med herinde - ender det nok med en Samsung plasma 855 til mig selv :) ). Design'et på 9903 er dog temmelig lækkert faktisk.

Nå men den skal jo være til at se på i tændt udgave, så er der nogen der kender til de optimale skærmindstillinger til 37PFL9903H. Har luret lidt på om Rasmus Larsens test af 9803'eren kunne bruges, men det har jo hjælp fra LED, så det er vel tvivlsomt om det kan overføres. Er der nogen der kan hjælpe her?
Dusty skrev:Nu er det jo ikke Philips der bliver jublet over herinde
Hmm - det er vel ikke Philips der hugges efter herinde. Vel snarere LCD (som Philips kun/primært udbyder)... Samsung får mere tæsk synes jeg

Nuvel - jeg går med planer om et Philips Essence, og måske kan jeg også få lidt input til indstillinger..
Af Dusty
Er der slet ingen der kunne have nogen brugbare indstillinger???. Har prøvet at google som en gal - selv tyske sites!!! men kan ikke finde noget overhovedet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan godt prøve at komme med et bud på det, når jeg har fået kigget nærmere på Philips Cinema 21:9. Jeg ved at mange af de samme funktioner og indstillinger går igen, og Philips Tv kan som grundregel nå rigtig, rigtig meget med de rigtige indstillinger.

Som udgangspunkt vil jeg anbefale dig at skrue ned for sharpness og skifte hen på film/movie profilen. Slå også dynamisk kontrast fra.
Af Dusty
Super. Tak for input. Jeg holder øje med testen af 21:9 og ser om jeg kan genbruge lidt der. Jeg med på at slå mange af de forskellige kredsløb fra. Har selv et af deres allersidste gode CRT og der er det også en god idé at deaktivere nogle kredsløb - især ved DVD (natural motion ligner amatør scene video).

Ville du mene at en prof kaliberering af denne skærmstørrelse (37")kan anbefales, eller får man i princippet mere ud af det jo større skærmen er?