Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej - er der nogen af jer der har læst denne test:
http://m3.idg.se/2.1022/1.224458

Ser ud til at LG slår Panasonic med op til flere længder. Resultatet er noget overraskende, og jeg føler mig ikke overbevist om kvaliteten af testen. Bl.a. står der at sortniveauet på både LG og Panasonic er dårligere end på LED-tv hvilket helt klart ikke er rigtigt!
Af BrianH
Prismæssigt i dk ligger LG'en på 50" og G10 på 46" på samme niveau... Jeg skal have et tv om en måneds tid når jeg flytter... Det er lidt svært!
Af KuntaKinte
Han er svensker. Kan vi ikke lade den ligge der? :)
Af BrianH
KuntaKinte skrev:Han er svensker. Kan vi ikke lade den ligge der? :)
Svenskere er også en slags mennesker. Selvom de ikke kan spille fodbold, kan de da godt have forstand på tv :)
Af Plasman1978
Ja noget kunne tyde på at, anmelderen er noget forblændet af alle de "smarte" funktioner og "LED" teknologi. Han synes åbenbart også at prisen er helt rigtig på samsungen. Personligt synes jeg at samsung lever højt på at kalde dem LED og derfor forlanger de skyhøje priser. Anmelderen må være præget af forkærlighed for Samsung,da jeg selv har svært ved at få øje på fordelene ved Samsungs LED-tv fremfor Panasonic G10. TV handler jo i sidste ende om billedkvalitet og ikke netfunktioner,"blinkende lygter" og alt andet ligegyldigt gejl.
Det er jo så bare min ydmyg mening. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Efter flere forsøg ser det i øvrigt nu ud til at jeg endelig får fat på PS8000. Den er ikke røget ind ad døren endnu, men alt tyder på, at jeg gerne skulle modtage den snart. :)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det synes jeg lyder rigtigt spændende, for det er et tv der absolut er kønt og har en attraktiv pris. Hvordan billedkvaliteten så er, det glæder jeg mig til at høre.

Lidt ærgerligt at den ikke har DVB-C-tuner, men måske der kommer en opdateret version?
Af KuntaKinte
Plasman1978 skrev:Ja noget kunne tyde på at, anmelderen er noget forblændet af alle de "smarte" funktioner og "LED" teknologi. Han synes åbenbart også at prisen er helt rigtig på samsungen. Personligt synes jeg at samsung lever højt på at kalde dem LED og derfor forlanger de skyhøje priser. Anmelderen må være præget af forkærlighed for Samsung,da jeg selv har svært ved at få øje på fordelene ved Samsungs LED-tv fremfor Panasonic G10. TV handler jo i sidste ende om billedkvalitet og ikke netfunktioner,"blinkende lygter" og alt andet ligegyldigt gejl.
Det er jo så bare min ydmyg mening. :)
Fuldstændig enig. Jeg tror der er rigtig mange der forveksler det OLED, som er en helt anden boldgade.

Der er også flere hjemmesider, hvor man når man skal trykke så ned for at kigge på tv, skriver det sådan her:
- LCD/Plasma
- LED

Så får man jo også et indtryk af, at det er noget der er endnu bedre - hvis man ikke ved bedre.
Af Marqzen
Jeg synes nok der er en kedelig tendens til ikke længere at lave 42''
Af Kejserkamla
He he ham svenskeren giver jeg ikke fem flade øre for. De tests er efter min mening overfladiske og mangelfulde.

Samsung UE-46B7050 Ren perfektion skriver han........ spis lige brød til mester ;)
Af KuntaKinte
BrianH skrev:
KuntaKinte skrev:Han er svensker. Kan vi ikke lade den ligge der? :)
Svenskere er også en slags mennesker. Selvom de ikke kan spille fodbold, kan de da godt have forstand på tv :)
Mjaaa. Er Tandberg ikke det Sverige er kendt for at lave af tv? :)
Af xcardman
Den bästa tv:n på marknaden just nu. Har du råd, köp den.
Samsung UE-46B7050

siger det ikke alt. hvor er deres 855 som lammetæver den i alt hvad der hedder billedekvalitet. Fremhæver netop en 855 da den kommer fra samme producent. samt design er nogenlunde ens.
undersøge lige markedet, øv hvor jeg hader test af fjolser.
der masser at tv som har bedre billedekvalitet.
godt vi har flatpanels så man kan få et godt billede af hvad der skidt og kanel.

en 7050 er da et udmærket tv, men de tror vil også det er et oled tv og ikke et lcd tv.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Haha - ja, det er ikke en helt seriøs test, men jeg er da glad for at den har fået folk til at fare i blækhuset (det var også meningen) :-)
Af xcardman
sjovt nok har jeg ikke set en seriøs test fra sverige endnu.
men det er jo lige som tænk dig en ekstra gang om test fra danmark.