Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ssob84
Hej...

Elgiganten har et tilbud på en Philips 42PFL5604H, til 4999,-

Vil det være et godt køb?

Mit budget er 5000,- i må meget gerne komme med andre forslag.

På forhånd tak.
Af and.poulsen
Jeg har selv et 42pfl7603h som er omtrent samme fjernsyn, bare med ambilight og så sidste års model.
Jeg er mægtigt godt tilfreds. Det er pænt, lyden er god, billedet er godt, masser af tilslutninger, godt menusystem, god kanalliste med mulighed for at blande analoge og digitale kanaler frit, fin fjernbetjening og markedets bedste til automatisk at vise fjersynsudsendelser i forskellige formater (størrelser) så man hverken generes af sorte bjælker eller forvrængede ansigter.
I forhold til min model fra sidste år har de endda tilføjet vga-indgang og afspilning af videofiler fra usb-porten.
Til 5.000 for sådan en 42" vil jeg mene at du får kanon valuta for pengene.

Det er muligt at sortniveauet ikke er helt så godt som panasonic plasma (det evige hit herinde), men det opdager du alligevel kun hvis du ser dvd/blueray i et mørkelagt rum.
Af Kvaaen
De har det også i Føtex i denne uge hvis det er. Til samme pris.
Af Ssob84
Mange tak for alle jeres svar.

Jeg skal bruge den mest til at se TV og dvd via HDMI og spille Xbox 360.
Af AndersDavidsen
Jeg er selv gået fra LCD til plasma og forskellen er enorm. jeg vil nærmest karakterisere billedet som "dødt" på en LCD skærm. Selvfølgelig er de dyre skærme bedre end den jeg selv havde fat i (samsung 5 serie), men når man så husker på min plasma skærm også hører til i det billige segment, så mener jeg en sammenligning er helt på sin plads.

Specielt når du skal se meget tv og dvd tror jeg plasma er et perfekt valg, da plasma generelt behandler dårlige eller mindre gode signaler bedre end LCD.