Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikkel Bonde
Hey,!
Jeg står og skal bruge en ny skærm - og havde regnet med en 24'' cirka

Havde kigget lidt på denne her

http://edbpriser.dk/Products/Listprices ... Soegeord=T

Den er hovedsageligt til at game på - men det sker da jeg laver lektier på den og browsing sker der da også en del af

..., ved gaming mener jeg hovedsageligt world of warcraft, men jeg tager da også et spil cod, cs, battlefield, crysis osv. , men 98% wow .. - så en stor opløsning er et stort plus

Kravene er flg:
24''
under 5ms
Full HD eller derover
Rar at kigge på
Gerne et mærke man kan stole på.
Gerne under 2000 kroner :)

Tak på forhånd ;)
Af abejay
Jeg har lidt samme problem som Mikkel, og derfor gad jeg godt vide hvorfor flatpanels anbefaler T240HD, da nogle (også herinde) taler om at den har ekstra input lag, ifht. den alm. T240 model? En gamers præference er vel at spille, og ikke at se tv ;)

Mine krav er at den skal være god til FPS og stadig være god til browsing etc.
Jeg har pt. kig på Samsung T240 og 2494HM, og tænker - hvad er den store forskel på de to, udover dyn. kontrast, som opgives til 20k:1 (T240) og 10k:1 (2494)(fundet på samsung.com, da edbpriser failer i specs) :p
2494HM har også højdejusterbar fod, hvilket er meget fint at have, vil jeg mene.

Andre mærker/modeller hører jeg gerne om, og prisen er ikke den store hindring, hvis bare galskaben giver mening :D
Brugeravatar
Af kerovan
Samsung 2494 har en opløsning på 1980x1080
hvor T240 har 1920x1200.
Så du får noget mere skrivebords plads på T240, men imo så er designet på 2494 noget federe, jeg har nemlig også kig på disse 2 skærme, og kan heller ikke bestemme mig helt, skal det være højere opløsning mod flottere design.

man kan selvfølgelig godt køre 1920x1200 på 2494, men det er jo så bare ikke dens native opløsning, så ved ikk lige om det er en fordel, eller om man får et "forkert" dimensioneret billede ??
Af abejay
Ak ja, det er rigtigt - jeg koger vist O_O

16:9 tror jeg ikke lige er noget for mig... men hvad så med 2493, er det noget der kan bruges? Det forekommer mig lidt underligt at der findes så mange Samsung skærme der ikke er de synderligt store forskelle på...

Og tja, nu ligger T240 vel lunt i svinget, men det er godt nok irriterende, at den ikke har højdejusterbarhed... ;;)
Brugeravatar
Af kerovan
Jeg var også først rigtig hooked på 2493, men den er ikke rigtig til at opdrive, og så koster den også tæt på 3000,-

Men ja det er rigtig ærgeligt at T240 ikke er højde justerbar, for den kan jeg nemlig også rigtig godt lide.

Men der må vel være et godt alternativ til T240
Af abejay
Er der ikke nogle pro skærm-freaks derude der kan komme med et par forslag? Jeg orker næsten ikke købe T240 for at finde ud af at der findes noget med mindre inputlag og/eller trailing...

2493 er da vist lidt en død fisk, da den ikke er på lager nogen steder længere, og koster en bondegård de enkelte steder den stadig står som værende til salg (dog med leveringstider på 14 dage+)

Yakken? :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Seriøse gamere bør nok se på 120 Hz modellerne, som pt. kun fås i 22". Jeg ved ikke hvornår de rykker op i 24".
Af astma
Jeg vil helt sikkert gi Yakken ret
Seriøse gamere bør nok se på 120 Hz modellerne, som pt. kun fås i 22". Jeg ved ikke hvornår de rykker op i 24".
De nye 120 hz skærme er godt nok kun nået til 22", og man skal self bruge et lidt anderledes dvi kabel som sikkert ik følger med selve skærmen. ergo lidt flere bucks ud af lommen.. Men 120 hz ! det er jo fantastisk! kan huske dengang min dejlige Samsung crt monitor kom ind af døren for godt 4 - 5 år siden. Den første og eneste crt monitor jeg har haft som ku presses op i 100hz ! FOR SATAN det rykkede :)

Så må man gøre op med sig selv om de 2" der er til forskel, er noget man kan undvære eller ej :)
Af abejay
Det må siges at være god service med så hurtigt et svar :p

Jeg har set det i har skrevet om de skærme herinde, og fulgt lidt med her på forummet, men kom aldrig helt i mål med at forstå om der er noget ved det, eller om det er 3D relateret halløj det hele...

Har du personlige erfaringer med 120hz Yak?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, jeg har desværre ikke selv set disse 120 Hz skærme, men der findes en meget grundig test hos Xbitlabs af Samsungs model.

120 Hz kan både bruges til 3D (hvor skærmen kun kører 60 Hz) og til alm. 2D hvor den kan presses op i 120 Hz. Ved 120 Hz skulle du kunne minimere overdrive sløret og samtidigt får du lov at synce dine bevægelser i spil ved en langt højere frekvens, hvilket giver de mere seriøse gamere større kontrol når det går hedt for sig på den virtuelle kampmark.

Husk dog, at 120 Hz kræver sit grafikkort, hvis du ønsker at spille de nyeste spil. Hvis dit grafikkort ikke kan trække 120 fps i spillet, så går lidt af det smarte af det.