Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af carsten123
Jeg har lige været i el giganten i Holstebro og kigge på de tilbud de har. Her så jeg g10 eren 42 tommer og flere fra Lg 42 tommer 4400 og 6000 hed de vist. Der er skrevet meget godt herinde på denne side også fra Rasmus i ekstrabladet og metro om g10, men det jeg fik ud af kigget var, at disse 2 fra lg var langt bedre. Aner ikke om det var signalet eller andet men billedet på g10 var totalt skuffende i forhold.. Så nu er jeg i syv sind.... Skal jeg virkelig spare 14000 op for at være sikker på at jeg får noget ordentligt?????Er der andre som har set det samme som mig....

hilsen carsten
Af BrianH
Det er svært at kommentere på det du skriver, når ikke du er sikker på hvad det var for et LG der var så godt.
Af Fing
Fik du i øvrigt at vide hvilket signal der var på?

I øvrigt er min nylige erfaring at man skal tage billederne i butikkerne med et kæmpe gran salt. Jeg var bla. i en butik, hvor jeg så diverse TV og fik at vide at de fik digitalt signal. Så på Panasonic plasma, Sony LCD osv osv. Billedet var elendigt på samtlige. Ved ikke om det reelt var et digitalt signal, for mit X10 med digitalt signal står 1000 gange bedre end det jeg så i den butik.
Af carsten123
Hvad skal jeg så tage for gode varer. Skal jeg stole på folk herinde fra som måske er en god smule farvede i deres holdninger til de forskellige mærker eller skal man stole på ekspedienterne eller sit eget øje i disse tilfælde... Men jeg vil kigge derud igen tirsdag og få de præcise facts omkring navne.
Af Fing
Man burde kunne stole på, at der er det signal på skærmen som man får at vide. Jeg forstår bare ikke hvordan et digitalt signal på en given skærm kan se fuldstændigt elendigt ud i en butik og rigtigt godt ud i en stue. Det lignede ærligt talt et meget ringe analogt signal i den butik med forstyrrelser i billedet osv.
Men du kan jo også spørge om du må se skærmen med bluray. Her kan du jo se afspilleren står og kører disc'en. Hvis du ikke kan lide billedet med bluray kan du nok heller ikke lide det med digitalt/HD-signal.
Af KuntaKinte
Køb da G10'eren.

Du har 14 dages returret i Elgiganten.
Du skal også tænke på, at belysningen slet ikke kan sammenlignes med den der er i din stue.
Af xcardman
de to lg var det lcd eller plasma. ellers kan man jo ikke give et svar.

for hvis det er lcd er du sikkert blevet fanget på et lcd står mere skarpt i en butik med 200 lys direkte mod skærmen.
derfor er der meget stor forskel om en skærm står hjemme og indstillet ordenligt eller i en butik med standard indstillinger.

Jeg har købt 3 fladskærme og aldrig købt en skærm efter et butiksbesøg.
men udfra test og andres erfaringer. Mit nye pioneer 500M havde jeg heller aldrig set i butik før køb.

Et Hd signal kan man ikke vudere en skærm udfra. Hvis en skærm er rigtig god til sd signal, så vil den næsten med garanti også være god til HD.
Af Fing
Man kan vel godt vurdere en skærm udfra et HD-signal, hvis man primært skal bruge skærmen til HD. Ligeledes - hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten af skærmen når den viser HD, vil du heller ikke være tilfreds med kvaliteten når den viser SD, da det vil være et dårligere billede.
Af xcardman
Det kan du have ret i, hvis ens prímære formål er HD, men de fleste ser jo stadig rigtig meget SD materiale.
Af tarok
Du skal stole på dine egne øjne og kun dem. Men er du alligevel i tvivl, så kan du roligt spørge herinde. Det er mit råd. Selvom der gives mange gode og kompetente anvisninger herinde, er er det dine præferencer, der må være det afgørende, for DU skal leve med dit tv i årene fremover. (Det skal vi ikke)
;) Men det gode ved elgigangen er muligheden for at få et tv med hjem på prøve med fortrydelsesret. Forlang dog altid at få tv' et demonstreret med digitalt SD-tv signal. Blu-ray og HD er alle tv gode til at vise, så det giver dig ikke helt så god en rettesnor.