Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der en decideret fordel ved at lade sin xbox stå for opskaleringen til 1080p fremfor at lade TV'et stå for opgaven? Vil man reducere input lag hvis signalet allerede er skaleret til 1080p når det når til TV'et?
De fleste xbox360 spil er vel "kun" 720p?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke nogen gylden regel for om det ene eller det andet er bedst. Det må du bedømme på lige netop dit TV. Det afhænger af om skalaren i dit TV er bedre end den der sidder i din Xbox og det vil variere fra TV til TV.

Det samme gør sig gældende med inputlag.
Af Plasman1978
Tak for den hurtige tilbagemelding. Jeg har et Pana. 50" V10 som jo burde skalere ret godt på progressive signaler,så jeg må prøve mig lidt frem og se hvad der er bedst.
Er der i øvrigt nogle spil på xbox'en som er i 1080p i forhold til PS3 som jo har nogle enkle titler i 1080p( bla. Call of duty 4) så vidt jeg husker?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har set lister over 1080-spil på nettet, men du må nok selv google dig til den.
Af AndersDavidsen
Man kan til enhver tid spille i 1080p på PS3 hvis bare man sætter den til at opskalere spil til "fuld skærm" som den kalder det.
Af dieseldk
Prøv om du kan se nogen forskel, ellers vil jeg sige du skal lade xboxen om det da du ellers kan komme ud for at billeder bliver skaleret to gange da nogle xbox spil ikke er 720p eller 1080p vil xboxen altid skulle skalere disse og hvis tvet får 720p tager det også lige en tur.