Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg må have noget hjælp.

Er der nogen er jer kloge hoveder herinde der kan fortælle mig hvorfor jeg skal bruge næsten 3000 kr. mere på 866'eren? Som jeg lige kan se er det Kontrast ratio der er den eneste forskel på de to skærme. 866 har 70000:1 og 856 har 50000:1. Hvad gør dette og er det pengene værd??

På forhånd tak
pastanak skrev:Jeg må have noget hjælp.

Er der nogen er jer kloge hoveder herinde der kan fortælle mig hvorfor jeg skal bruge næsten 3000 kr. mere på 866'eren? Som jeg lige kan se er det Kontrast ratio der er den eneste forskel på de to skærme. 866 har 70000:1 og 856 har 50000:1. Hvad gør dette og er det pengene værd??

På forhånd tak
Den største forskel, er at 866 har DVB-C Tuner, det har 856 ikke, da det er en udlandsk model. Men ellers er de ens.
Af pastanak
Dvs. at jeg skal købe 866'eren, da signalerne herhjemme kommer til at køre på dvb-c inden længe? Jeg kan ikke rigtig finde ud af alt det tekniske. Et fjernsyn er sgu ikke bare et fjernsyn mere...??
Af fiskee
pastanak skrev:Dvs. at jeg skal købe 866'eren, da signalerne herhjemme kommer til at køre på dvb-c inden længe? Jeg kan ikke rigtig finde ud af alt det tekniske. Et fjernsyn er sgu ikke bare et fjernsyn mere...??
Det ved jeg sku ik, men jeg ser det selv således. Hvis jeg skal ha noget digitalt tv overhovedet
så vil jeg også ha muligheden for at optage og alle de andre fine ting de bokse nu engang kan.

Derfor valgte jeg selv at købe 856. Pris forskellen er pt. 2k. og ja jeg ved ik om der er bedre
service på 866 men ingen kan fratage mig min 2år reklamationsret :P

Er rigtig glad for mit tv :)