Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Th0mas
Hej alle :)

Jeg har fundet dette tv til en god pris synes jeg selv, nemlig 3999 kr. men er det værd at købe, eller er for "forældet"? Mit alternativ er LG 37lh2000. Har i evt andre forslag, mit bugdet er 4000-5000 kr.

Hilsen Thomas

ps. ved godt Pana'en mangler mpeg4, men hvad har det af praktisk betydning?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er modellen før PX80, som nu er erstattet af X10 - altså modellen fra 2007.

Billedkvaliteten er dog ganske fin. Den er en anelse under den for PX80.

Men er den brugt? Eller har det været en demo?

Mpeg4 har betydning for de nye digitale kanaler på antenne-nettet eller hvis du vil modtage HDTV på f.eks. kabel-tv eller parabol. Du kan læse mere om mpeg4 her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1207637872
Af Kief
Th0mas skrev:Hej alle :)

Jeg har fundet dette tv til en god pris synes jeg selv, nemlig 3999 kr. men er det værd at købe, eller er for "forældet"? Mit alternativ er LG 37lh2000. Har i evt andre forslag, mit bugdet er 4000-5000 kr.

Hilsen Thomas

ps. ved godt Pana'en mangler mpeg4, men hvad har det af praktisk betydning?
37X10 ligger da til omkring de 5000 kr og så er det endda helt nyt og 2009 model. Det ville jeg hellere købe..
Af Th0mas
1. Det har været en demo model og sælges derfor nu billigt. Har googlet en del på mpeg2/4 nu og har forstået princippet. Med mpeg2 kan man kun se de digitale programmer til 2011. Med mpeg4 kan man se de digitale programmer i mange år endnu. Tror bare jeg når at købe nyt tv inden 2011, så derfor går jeg udelukkende efter billed-kvalitet frem for gadgets.

2. Det er jo 42" modellen jeg er tilbudt, og vil meget gerne have 42" da den er det federe at se film på. Men er billed kvaliteten væsentlig bedre på px80 fremfor px70?
Af Kief
Th0mas skrev:1. Det har været en demo model og sælges derfor nu billigt. Har googlet en del på mpeg2/4 nu og har forstået princippet. Med mpeg2 kan man kun se de digitale programmer til 2011. Med mpeg4 kan man se de digitale programmer i mange år endnu. Tror bare jeg når at købe nyt tv inden 2011, så derfor går jeg udelukkende efter billed-kvalitet frem for gadgets.

2. Det er jo 42" modellen jeg er tilbudt, og vil meget gerne have 42" da den er det federe at se film på. Men er billed kvaliteten væsentlig bedre på px80 fremfor px70?
42X10 - 5600 kr hos Getmore...

Ville gerne give de 2000 kr for at få et nyere tv som aldrig har været tændt :) Selv om det naturligvis er 33% mere du skal lægge ..
Af Th0mas
Er klar over de nye modeller ligger lige over i prisniveau, har bare ikke rigtig de penge nu. Kender du noget til LG 37lh2000? Eller er det kun plasma som duer?
Af Spicy
Hej

Prøv at kigge i Elgiganten. De sælger en TXP42X10E til 4.999 kr. Det er den nyeste generation, men hvor du dog må undvære mpeg4 og DVB-C-tuner. Hvis du ikke har brug for de to ting, så er det et super godt køb.

vh
Af Kief
Th0mas skrev:Er klar over de nye modeller ligger lige over i prisniveau, har bare ikke rigtig de penge nu. Kender du noget til LG 37lh2000? Eller er det kun plasma som duer?
Kender ikke den konkrete model men nej det er ikke kun plasma der dur. Det kommer også an på hvad dine krav til et tv er. Der er rigtig mange forbrugere som er fint tilfredse med et Toshiba 37" LCD tv til 3500 kr i Elgiganten og fred være med det..

Hvis man vil have det bedste billede i den prisklasse du snakker om, så er plasma ikke noget dårligt valg..
Af Th0mas
Spicy: okay, lyder som et fornuftigt bud, vil jeg da overveje.

Kief: Jeg skal ud og se på LG'en idag, så må jeg jo se hvad jeg synes. Regner med jeg samtidig tager kig på et plasma tv i sammeprisklasse for at sammenligne. LG'en fåes i øjeblikket til 4444,- nemlig, hvilket jeg synes er en god pris, da den har DVB-T/C og mpeg2/4.
Af andmm
tx-P42x10y til 4989 kr hos komplett http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=446085

Hvad får du for 989 kr ift px70
Et nyt tv
DVB-T og DVB-C mpeg 4 tuner
Et tv som er 2 generationer nyere=bedre
2 års reklamation
Mere værd når nu engang skal sælge den igen