Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sliskie
Hej.

Jeg vil bare høre, om det bedste valg indenfor denne prisklasse er dette Samsung LE40B750 (Er samme model som B755): http://cinemagic.dk/shop/samsung-le40b750-5210p.html

Kan anskaffes fra Tyskland til 8.500 inkl. fragt.

Ved godt at der selvfølgelig er G10, men foretrækker Samsung'et pga. designet og så DLNA, som G10 ikke har. Der er også DVB-C tuner i Samsung tv'et, men det er der selvfølgelig i begge :)

Er der overhovedet noget alternativ til dette tv i denne prisklasse?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Nu skriver du jo ikke hvad du går efter, bort set fra

1) pris
2) design

Har du kigget på tv'et i en butik så du ved hvordan billedkvaliteten er kontra G10'erens billedkvalitet?

Ellers er der jo mange der synes om LG's design.
Af xcardman
ikke hvis du tænker på billedekvaliet. kun den endnu billigere x10.
næste hedder en v10.
hvis det skal være lcd, hedder det samsung LED. eller en sony.
Af sliskie
Samsungs LED trækker slør efter bevægelser, synes jeg. :(
Af Illgor
Ja, både LG (plasma) og Sony laver finde tv i den prisklasse. Søg evt på forummet.
Af MHL
Nu er jeg selv én af dem, der gang på gang har sablet Panasonics design. Men efter at have haft min G10'er stående i stuen siden i søndags, synes jeg nu faktisk, at det er et ganske pænt TV. Ikke mindst fordi det langt om længe står i min stue!! :p

Men ud fra et rent billed-kvalitetsmæssigt syn, kan jeg endnu en gang kraftigt anbefale G10. Jeg arbejder som grafiker og er selv ret kritisk overfor hvordan billedet ser ud på fladskærme. Men der er altså ikke meget at komme efter på G10'eren. Billedet er ikke perfekt - bevares. Men taget i betragtning af, at jeg stadig ikke har anskaffet mig et digital/HD kort og kun har et analogt SD signal - så er billedet altså RIGTIG godt!
Af sliskie
Et andet minus ved G10 er bare også at det ikke har DNLA og Internet@TV. Det er noget jeg synes er ret cool, så det gad jeg godt have :)