Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Th0mas
Hej alle :)

Jeg har nu søgt en del efter et ny fladskærm, og er nået frem til disse to. De er begge billige skærme, men skulle efter sigende være ret gode alligevel. Hvilken ville i vælge af dem? og har i evt andre forslag på en fladskærm i prisen max 4000?

ps. skal man istedet gå efter et tv med full-HD?

hilsen Thomas
Af mte
Jeg følger lige med her, da jeg selv overvejer køb af 32B450.

Jeg skal lige for god ordens skyld gøre opmærksom på at 450-modellen er en parrallelimporteret model (nordiske tilsvarende hedder 455). Fleggaard og befro.dk har hhv. den tyske og hollandske model, som begge har DVB-T/C MPEG 4 tunere. Vær opmærk som at ikke alle har det, så spørg derfor ind til dette inden du køber.

Husk: Samsung Danmark vil ikke rep. parrallelimporterede tv - forhandleren skal sende tilbage til oprindelseslandet = længere ventetid ved rep.

Se i øvrigt BT's test af bl.a. 455 modellen
http://www.bt.dk/article/20090605/testf ... 15/&page=3
Af Th0mas
Jeg er klar over det med parallelimport, men skønner det til at være et lille minus.

Du har ikke overvejet LG'en? jeg har hørt meget godt om den. Jeg skal også ud at se LG'en imorgen, så kan jeg lige melde tilbage om hvad jeg synes ;)
Af mte
Også her.

Nej, har ikke rigtig overvejet LG'en, men vil da meget gerne høre din vurdering af den imorn! :-)
Af gjol
Det er lidt sjovt at Rasmus Larsen her fra Flatpanels har testet de skærme fra BT, når nu de ikke er til at finde herinde.
I testen giver de Samsung's LE32B455 kun 3 stjerner ud af 6 mulige og begrunder det med bla. alm analoge tv-signaler er et problem, 100 Hz systemt fungere ikke optimalt og at film får et look af håndholdt kamera.

1. Analoge kanaler står super på stofanet's net i Aalborg når kabelføringen er direkt, uden om HD-optagere, forstærkere og 5 forskellige antennekabler. Jeg har et T-stykke fra Biltema/Harald-Nyborg fra stikket i væggen så det andet isenkram også kan få et signal. Uden den direkte kabelføring var f.eks. 6'eren sort/hvid og med mange bølger på skærmen pga. overlapning af det eksisterne antennesignal fra nøjagtig samme frekvens (Stofa i en nøddeskal). Hos nogle bekendte i Aalborg er der samme problem med Fladskærme og 6'eren, men jeg kender ikke til deres kabelføring. Dessuden står billedet på analog syden betydeligt bedre end en bekendt's Samsung, sidste års model, og 2-3 år gammel mode.

2. LE32B455 har ikke et 100 Hz system i følge hverken Samsung eller ander der sælger denne model. (BT i en nøddeskal)

3. Film får ikke et look af håndholdt kamera (fy BT og Rasmus Larsen). Men farverne er måske lidt for overeksponeret i den røde farve (kan nemt indstilles). De 2 Philips fjernsyn (42" og 37" fra hhv. 2008 og 2006) har dessuden et problem med at film virker som om de optaget af en kameramand fra TV-Avisen (kan også indstilles).

Eneste ankepunkt er måske at Zaptor kanalen (Digital) springer et par sekunder over i minuttet (sort skærm 1-15 gange på et minut) afhængig at tidspunktet på dage/aften. Måske kan det løses ved at halvere kabelføringen med 10-15 meter, som ligger bag et skab; ikke tilpasse pga. dovnskab.

Hvorfor skal Zepto's 32" Pantheon have 5 stjerner ud af de 6 mulige når nu det ikke har MPEG4 tuner? Til september kommer DR vel med et par kanaler i HD, foruden de HD kanaler Stofa/YouSee sender i forvejen, hvis man har en digital pakke. Men jeg vil give dem ret i at det er smart at modellen kan (optage)/gemme tv-udsendelser på en USB-Nøgle.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Gjol: Hvorfor skrive det samme indlæg her og i en anden tråd?
Af Th0mas
De havde desværre ikke sat LG'en op, så jeg kunne se den. Men så et andet LG tv, og en del andre lcd og plasma tv, og må sige at det bedste tv jeg så var panasonic c10y. Det havde virkelig et godt billede, det koster 5500 kr., godt nok lidt mere end LG'en, men det er pengene værd! :D