Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasperand
Jeg står og vakler mellem et X10 eller G10 i 42", det eneste som holder mig fra at vælge er G10 er de blæsere...

Nu har jeg læst diverse kommentar herinde til blæsestøj fra tv'et, men er ikke rigtig kommet frem til en konklusion..

Derfor vil jeg gerne høre input fra alle som ejer en G10 og hvordan de oplever støjen fra deres tv.. (Dem som har studeret skærmen lidt nærmere end et overfladisk blik i Fona er også velkommen).

Ved godt at støj opleves relativt forskelligt, men kom med jeres input.

(str. skærm, fod el. væg, afstand fra evt beslag til væg osv.)
Af John Nikolajsen
Jeg har nu haft min G10 i ca. 1,5 mdr. og kan med min bedste vilje ikke hører støj, medmindre jeg lægger øret helt hen til blæserne.

Min står på den medfælgende fod, ca. 25 cm. fra væg.

Det er en meget fed skærm, med utroligt flot billedkvalitet, den kan varmt anbefales.

Hilsen John
Af slakke
Jeg har haft min en G10 50" også i 1,5 mds. tid, jeg skal også helt hen til skærmen og have muted lyden så kan jeg med lidt god vilje høre en svag susen :) og min hænger på væggen
Af tarok
John Nikolajsen skrev:Jeg har nu haft min G10 i ca. 1,5 mdr. og kan med min bedste vilje ikke hører støj, medmindre jeg lægger øret helt hen til blæserne.

Det er en meget fed skærm, med utroligt flot billedkvalitet, den kan varmt anbefales.

Hilsen John
Hvad er mest hørbart, spændingstøj eller blæserstøj?

Hvordan vurderer du G10's evne til at vise alm. tv, (SD-tv)? og er det ringere end X10 til SD-tv`.

På forhånd tak for svar!
Af kasperand
tarok skrev:Hvordan vurderer du G10's evne til at vise alm. tv, (SD-tv)? og er det ringere end X10 til SD-tv`.
Tak for de to input, men i forhold til antal visninger må der være flere? ;)

tarok - kan du ikke holde alt anden snak end blæsestøj til en af de 100 andre tråde omhandlende X10 og G10 prøver at lave en konkret tråd som andre hurtigt kan danne nogle konklusioner ud fra 8)
Af John Nikolajsen
tarok skrev:
John Nikolajsen skrev:Jeg har nu haft min G10 i ca. 1,5 mdr. og kan med min bedste vilje ikke hører støj, medmindre jeg lægger øret helt hen til blæserne.

Hilsen John
Hvad er mest hørbart, spændingstøj eller blæserstøj?

Hvordan vurderer du G10's evne til at vise alm. tv, (SD-tv)? og er det ringere end X10 til SD-tv`.

På forhånd tak for svar!
Jeg sidder ca. 2 mtr. væk fra skærmen, og ingen af delene er hørbare på min skærm. Jeg ved ikke hvilken der er bedst til SD-TV, men G10 er rigtig god. Jeg har iøjeblikket næsten kun SD-kanaler og billedet er langt bedre end på min gamle Philips plasma.
Hilsen John
Af kasperand
Det var sku ikke mange G10 ejere hele 2 stks ;)
Af JLA_DK
Jo, der er flere G10 ejere :D

Jeg har selv et 42G10 og kan hverken høre blæsere eller strømforsyning når jeg ser TV fra ca. 3 m. afstand.
Hvis jeg har hovedet helt henne ved TV'et kan jeg dog godt høre blæserne men det er ikke noget der burde afholde nogen fra at købe det. Det er et kanonfedt TV!
Af kje
har også g10 jeg kan nu godt høre de blæsere , hvis tv'er står på mute om natten hvor der er helt stille , men de siger godt nok ikke ret meget så det er ikke noget problem den mindste lyd overdøver dem nemt konen har aldrig hørt dem ha ha
Af Ands
hmm det er nu omvendt herhjemme, her er det "konen" der "nemt" kan høre støjen.

Dog vil jeg sige at støjen kan anes, og der er en lille smule spæningsstøj ved helt hvid skærm.

Men jeg er ligeglad, for billedet er næsten perfekt :D
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det plejer ellers at være konen/kæresten man kan høre, og ikke blæseren ... :D
Af miksen
Har haft et 42G10 i lidt over 2 mdr. Sidder 3-4 meter væk.

Spændingsstøj højer ikke med mindre jeg stiller mig direkte over/bag tv'et.

Blæseren højer til gengæld lidt for ofte. Sent om aftenen når der er stille i huset så er den bestemt hørbar hvis tv'et er mutet (til tekst-tv), eller i fiml hvor der er passager med lavt lydniveau som sagte tale.

Det er faktisk det eneste der generer mig på et ellers glimrende tv. Heldigvis er blæserlyden en konstant lyd, så jeg er begyndt at vænne mig til det, men hører det stadigt jævnligt. Måske jeg "glemmer" det helt efter nogle flere mdr.
Af MHL
Jeg købte mit G10 igår - og det har da kørt nogle timer nu O_O .
Jeg har lige været inde og tjekke - og jeg kan kun høre blæserne, hvis jeg stikker hovedet om bag TV'et. Allerede efter at have taget halvandet skridt væk fra TV'et, kan jeg stort set ikke høre noget mere. Jeg sidder ret tæt på TV'et - og jeg kan ikke høre noget støj - ihvert fald ikke noget der irriterer mig. Men jeg har heller ikke hørelse som en hund. ;)

Min iMac hér summer højere - og den summer næsten ikke...
Af Uwe
Jeg købte mit G10 50" for 2 uger siden. I den første tid har jeg overhovedet ikke lagt mærke til noget som helst, indtil jeg læser en tråd om det her i forummet. Derefter lægger jeg mærke til det, og siden, kan man høre en meget svag summen, når der er helt stille i indholdet, eller den står på mute.

Men som det også nævnes, skal der blot den mindste lyd fra indholdet til, så kan man ikke høre summen. Deruover så er den også konstant, og jeg tror ikke det er noget man lægger mærke til mere når der er gået lidt tid.

Jeg sidder ca. 4 meter fra skærmen...