Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Fladskærmsfantaster! Jeg har ledt og ledt på forummet men jeg synes ej at blive helt klogere. Så her kommer der lige en gammel kending ! :)

Jeg søger et ophæng/tv-vægbeslag til Panasonic TH-37PX80E. De eneste jeg kan finde, er dem som koster en halv bondegård. Og da fjernsynet ikke var helt billigt, så ville jeg gerne købe et forholdsvist billigt tv-beslag.

Har i nogle gode erfaringer/forslag?

Prisklassen skulle gerne være omkring max 1.300 kr, gerne mindre - og en tilt' funktion ville være meget belejligt.

Jeg er lidt på bar bund, så jeg håber i kan hjælpe mig! :(

Mvh Simon
Af KuntaKinte
Det billigste jeg har fundet frem til er fra Silvan(!?!)
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/store ... ryId=17151

Priser fra 300 kr. lyder ikke galt. Men jeg kan bare ikke rigtig se hvor dybe de er.

Jeg skal også selv købe og har fundet en der er endnu billigere i Sverige. Men de leverer kun til svenske adresser. Så der skal du kende en der bor i Sverige du kan få leveret til. Der har de nemlig også mål på dybden:
http://www.netonnet.se/
Af KuntaKinte
radiomand skrev:Hvad med orginal beslag for Panasonic Plasma 2008 ?
flat til væg + tilt funktion

http://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/tv_moebler/
Jeg vil på ingen måde lyde flabet. Jeg spørger helt alvorligt.

Hvorfor skal man give 900 kr. for et original ophæng, når man kan få det til under det halve?
Af Tavs
Jeg har mit PX80 til at hænge på et beslag til 250 kr. fra Harald Nyborg.

Beslaget har tilt funktion, men dit tv vil hænge langt fra vægge.

Hvis dette ikke er et problem er det er fint beslag til pengene.
Af tjeck
Tavs skrev:Jeg har mit PX80 til at hænge på et beslag til 250 kr. fra Harald Nyborg.

dette har jeg osse :) og det virker fint. Det med afstanden er ikke noget problem. Panasonic skriver i brugsanvisningen til tv'et .... at der bør være 7 cm afstand til væggen. Så det er perfekt det beslag :)
Af KuntaKinte
tjeck skrev:
Tavs skrev:Jeg har mit PX80 til at hænge på et beslag til 250 kr. fra Harald Nyborg.

dette har jeg osse :) og det virker fint. Det med afstanden er ikke noget problem. Panasonic skriver i brugsanvisningen til tv'et .... at der bør være 7 cm afstand til væggen. Så det er perfekt det beslag :)
Er det ikke kun noget de anbefaler, hvis den står på en hylde (Så der er plads til at dreje den).
Mener der står, at hvis man monterer den med et beslag, så skal man følge vejledningen for denne
Af tjeck
KuntaKinte skrev:
tjeck skrev:

Er det ikke kun noget de anbefaler, hvis den står på en hylde (Så der er plads til at dreje den).
Mener der står, at hvis man monterer den med et beslag, så skal man følge vejledningen for denne
Tror det er for at det kan komme af med varmen ... prøv og kik hvor mange huller der er bagpå dit tv :) jeg vil ikke bruge et beslag hvor der kun var 2-3 cm .... jeg fortrækker at holde mig til 6-7 cm... og det er der med det beslag fra harald nyborg.
Af Simon
Super det lyder altsammen ganske fint. God feedback!

Man stræber jo selvfølgelig efter at få tv'et til at sidde så klods op af væggen som muligt, - Eller man vil ihvertfald gerne have det til at sidde flot langs væggen, ikke UD af væggen :) men samtidig er virker den tilt-funktion ret tiltalende. - Så kom næsten i tvivl, er det et "must" - at man skal have tilt-funktion? Hvis man ikke har det, kommer fjernsynet tættere på væggen?

Px80'eren anbefaler de 7cm, og det kan jeg godt leve med. Så forskellen på den fra Harald Nyborg, Silvan og Panasonics eget.. er der nogen reel forskel? Andet end prisen selvfølgelig.

Hvad er jeres tanker?
Af KuntaKinte
Ved ikke om du har købt. Men snakkede med en fra Panasonic og spurgte til de 7 cm. Han mente, at den anbefaling vedr. afstanden til bagvæggen kun gælder, når den står på foden. Og det er af den simple årsag, at tv'et kan drejes, når den står på foden. Og afstanden på 7 cm bare sikre den kan drejes i begge retninger uden kanten rammer væggen.

Han så ingen problemer i at bruge et mindre dybt beslag.
Af Simon
Tak for jeres hjælp. Købte det fra Harald Nyborg. Men der står dat monteringsudstyret er til en trævæg. Har sgu lidt svært ved at få det til at give mening når der hører raw-plugs med. Er det strengt nødvendigt at montere det på trævæg eller er mur også ok med det medfølgende monteringsudstyr?
Af JLA_DK
Nu ved vi jo ikke præcist hvilke skruer/plugs der er med i den pakke du har, men raw plugs er i hvert fald beregnet til sten. Men du skal være sikker på de er kraftige nok og at de kommer ind i en sten og ikke i en fuge i væggen.
Til mit billige beslag fra AV-Cables.dk fulgte der 6 stk. franske skruer (8x80 mm) med og raw plugs. De kan i hvert fald holde til rigtig meget. Testet med 80 kg.
Af Simon
Ja kan heller ikke helt forstå hvorfor der er raw-plugs med, hvis det kun skal i træ. Hvor skal man så gøre af plugsene? Tsk tsk..

Er der nogen der har erfaring med dette? For ellers ville jeg undersøge om der er skruer der er bedre egnet til mure..