Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nikolaiu
Skal til at købe mit første fladskærms fjensyn, og har derfor været inde på siden her for at se om jeg kunne få nogle gode råd. Jeg er faldet lidt og Panasonic X10 som anbefales her på siden, men kan se at man kan få C10 noget billigere.

Så mit spørgsmål lyder altså, hvorfor købe den ene frem for den anden? håber nogen kan hjælpe. Niko
Af Hjarsen
Mener der er nogle ting vigtige ting i X10'eren. Som både giver bedre billede osv.

Søg på google, så finder du ud af det. :)

Held og lykke med købet.
Af Hjarsen
Yep lige præcis, der kan du se alt det der er markeret med blåt ved X10, er det som C10 ikke har. :)
Af Nikolaiu
Super jeg takker for hjælpen. :)

Lige et sidste spørgsmål er der nogen der ved hvad Natural vision, ECO (billede mode) og ikke mindst Game mode (spiller en del fiffa) er.

Herudover ser jeg at der kommet PC tilslutning (VGA)(i siden) på X10'eren. Betyder det at man ikke kunne tilslutte sin computer på C10'eren?
Af KuntaKinte
Nikolaiu skrev:Super jeg takker for hjælpen. :)

Lige et sidste spørgsmål er der nogen der ved hvad Natural vision, ECO (billede mode) og ikke mindst Game mode (spiller en del fiffa) er.

Herudover ser jeg at der kommet PC tilslutning (VGA)(i siden) på X10'eren. Betyder det at man ikke kunne tilslutte sin computer på C10'eren?
Jeg har ikke set de 2 tv op imod hinanden, så jeg kan kun svare teoretisk:
Natural Vision Filter er for at minimere refleksioner i skærmen
ECO Mode vil sige skærmen tilpasser lysindstillingerne ift. omgivelserne. Dvs. jo mindre lys i stuen, jo mindre lys i skærmen
Game mode kender jeg ikke til.

Nej. Der er ikke VGA tilslutning på C10
Af tjeck
linket som yakken indsat, viser hele forskellen på den 42c10y / 42x10y og de andre versioner

42x10y har flg som c10y ikke har.

Natural vision filter : er beskrevet længere oppe
Billed mode eco : er beskrevet længere oppe
Game mode : den viser bare tid oppe i venstre hjørne f.eks når
man har spillet 30 min, 50 min osv...
x.v.colour : Øger farvegradationerne(Fra /Automatisk)
c.a.t.s : contrast automaic .. er osse beskrevet længere oppe
3 hdmi : 42c10y har kun 2 hdmi
S-video
Vga : det er beskrevet længere oppe
1000p text tv : 42c10y har kun 500p text tv
soklen er rund og piano sort: 42c10y er den 4 kantet og mat sort
Af Illgor
Vil bare lige sige at man altså godt kan tilslutte sin computer til skærmen selvom der ikk er VGA indgang. Så bliver det blot over HDMI. Hvis din computer ikke har HDMI så kan det også klares med et DVI - HDMI kabel.
Og hvis ovenstående ikke er muligt kan du jo stadig tilslutte det via Scart eller composit hvis du har TV out på din computer.
Af Kjeldal
Har selv købt C10Y 42" for et par uger siden.

Overvejde også X10Y, men da C10 var billigere tog jeg den.

Rigtigt fedt TV og mht. ECO og XV colour så havde Rasmus alligevel anbefalet at slå det fra i hans kalibrering af X10...

Så tag du C10 - kanon godt billede skulle jeg hilse og sige!! Er virkelig en nydelse at sidde og se på det - og det er på alm. TV antenne på taget!
Af tjeck
Kjeldal skrev:Har selv købt C10Y 42" for et par uger siden.

Overvejde også X10Y, men da C10 var billigere tog jeg den.

Rigtigt fedt TV og mht. ECO og XV colour så havde Rasmus alligevel anbefalet at slå det fra i hans kalibrering af X10...

Så tag du C10 - kanon godt billede skulle jeg hilse og sige!! Er virkelig en nydelse at sidde og se på det - og det er på alm. TV antenne på taget!
Der er ikke mere end 400 kr forskel op til x10y ... Så jeg valgte at få det filter , extra hdmi, vga .. og text page1000 ...

Kan osse kun tilslutte mig at billedet er kanon :)
Af Nick_S
Jeg har de to skærme stående næsten side om side hvor jeg arbejder.
C10 er næsten et spejl i forhold til X10. Reflektionerne er LANGT værre på C10 fremfor X10 :(
Udover det har den et ganske fornuftigt billede.
Af Nikolaiu
Jeg takker mange gange for hjælpen. Tror ikke det var længe inden jeg bliver ejer af X10'eren :)