Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SBJ
Hej,

Først tak for en FED side med mange super inputs.

Årsag til spørgsmålet er at jeg var såååå tæt på at købe et 32" NAD. Men tænkte at jeg hellere lige måtte teste Wii'en med skydespil. Det gik slet ikke sammen. Kunne slet ikke skyde mig ind på målet, til stor irritation. Godt det bare var til låns :) .

Så er der nogen der har nogen erfaring med Pana X10Y og Wii skydespil?
Hvis ikke bliver der snart trykket på Bestillingsknappen herfra.

PFH tak for hjælpen til de kloge hoveder.
MVH
Sune
Af Deno123
hmm, kan ikke helt se hvad et tv skulle have med det at gøre..

Det har vel kun noget at gøre med hvordan din sensor-bar er placeret?
Af SBJ
Nej. Desværre ikke. Det er et velkendt problem hos NAD. De arbejder på en løsning. Men hvornår det sker kunne HIFI klubben ikke svare på. Træls.
Af SBJ
SBJ skrev:Nej. Desværre ikke. Det er et velkendt problem hos NAD. De arbejder på en løsning. Men hvornår det sker kunne HIFI klubben ikke svare på. Træls.
Er der slet ikke nogen X10 ejere der har Wii?
Af tjeck
SBJ skrev:
SBJ skrev:Nej. Desværre ikke. Det er et velkendt problem hos NAD. De arbejder på en løsning. Men hvornår det sker kunne HIFI klubben ikke svare på. Træls.
Er der slet ikke nogen X10 ejere der har Wii?
Nej har ingen wii, men jeg ved en wii virker fint på px80.

Men ellers kan du vel bare tage din wii med ned i butikken og prøve den om det virker på x10y.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du ikke lige forklare hvad der skulle påvirke modtageren i Wii-boksen på NADs TV? Det er jo bare en IR modtager.
Af joachimnb
Det lyder da virkelig underligt. De to ting burde virke uafhængigt af hinanden.
Af urbananen
Ja, jeg sidder også og tænker, at Wii'en må være helt ligeglad med om det er en væg, skærm, eller hva det elelrs er som man peger på.
Sensor-baren registrerer jo det hele.
Af Villanyi
Det kan jo være at der er noget galt med din sensor-bar. Jeg spillede Wii hos en af mine venner på det nævnte Panasonic fjernsyn, jeg syntes at det virkede rigtig godt, præcis som det gør hjemme hos mig?
Af taalmod
Vi har en X10E og Wii, og det fungerer uden problemer.

Det eneste 'problem' jeg nogensinde har haft, var da der skulle ssilles i solskin og solen stod lige ind i wii-remoten. Det var for hård kost for sensorbaren, og der var dømt strejke indtil vi trak gardinet for.
Af SBJ
yakken skrev:Kan du ikke lige forklare hvad der skulle påvirke modtageren i Wii-boksen på NADs TV? Det er jo bare en IR modtager.
Uden at huske det 100% var det vist noget i selve panelet der ikke kunne følge med de signaler der kom ind i NAD'en som skulle vises på skærmen. Eller noget i den stil. Må ikke hænge mig op på det. Men som sagt kender de til det og arbejder på en løsning.

PS: Jeg kunne ikke vente længere på svar. Så nu vil jeg se noget bold på mit 4 timer gamle 37X10Y :D . GOD KAMP
Af bantam
yakken skrev:Kan du ikke lige forklare hvad der skulle påvirke modtageren i Wii-boksen på NADs TV? Det er jo bare en IR modtager.
Det må skyldes lag i signalvejen - altså for omfattende eller bare langsom signalbehandling (buffering af adskillige frames), som ikke ses ved film (men typisk i afspillerens menuer, som så også fungerer trægt). Jeg har oplevet helt det samme på et B&O plasma TV.

Mange TV har en game-mode, hvor lag er minimeret.