Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af spintje
Hej folkens!

Jeg står og skal investere i nyt TV da mit gamle Samsung har valgt at pakke sammen. Jeg er på et meget stramt budget og da jeg egentlig havde meget fine erfaringer med mit gamle Samsung har jeg valgt at gå samme vej igen. Jeg er på udkig efter et TV med DVB-C og har derfor fundet modellen LE32B455 på hifipriser.dk til 3.999;- . Derudover har jeg fundet modellen LE32B450 til 3.199kr;- hos Fleggaard i Tyskland og da de jo kører med dansk garanti hælder jeg meget til at købe det der. MEN, hvad er forskellen på de to TV siden prisenforskellen er så voldsom? Hvis jeg vælger og købe tv'et hos Fleggaard vil jeg så stadigvæk være i stand til at bruge det i Danmark med analogt og digitalt signal? Hvad bør jeg være opmærksom på?

På forhånd tak :)
Af spintje
Det jeg egentlig leder efter at få at vide er hvad er 'Worst Case Scenario' ved et TV købt i Tyskland?
Af mte
Grunden til prisforskellen er at 455 er til det danske/nordiske marked og 450 er parrallelimporteret. Ved ikke i dette tilfælde om der er nogen specifikationsmæssige forskelle

Hvis du køber 450 og det går i stykker, så er du selvfølgelig beskyttet af den danske købelov, men når du sender TV'et retur til forhandleren, så vil Samsung Danmark ikke røre det med en ildtang. Forretningen bliver derfor nød til at sende TV'et afsted til udlandet hvorfra de har importeret det svar. Det kan i sidste ende betyde længere tid hvor du skal undvære dit TV.

Samsungs kundeservice oplyser følgende:
Det er korrekt at B450 modellen (den billige) er en parallelimporteret
model. Dette kan vi sige da det ikke er en model der er frigivet til det
nordiske marked

Håber det var svar nok på dit spørgsmål
Af Rodding
Følger med her for skal også have et 32 tommer fladskærm i den prisklasse :D
Af faxe
Ved ikke om det ændrer noget, men Fleggaards store afdeling med radio-TV og hårde hvidevarer ligger faktisk i Padborg, - altså på den danske side af grænsen.

Om produkterne så rent fysisk skal afhentes på den tyske side for at opnå en lavere pris qua. tysk moms, ved jeg ikke.
Af hiawatha
Hej Spintje, som jeg har skrevet i Roddings tråd

navngivet "Nyt Philips 32 tommer PFL5404H", har jeg et Panasonic til salg.
Tjek hans tråd ud og se hvad jeg har skrevet om det fjernsyn jeg har til salg for 4200kr (nypris 13500)...

Mvh Peter
Af mte
Overvejer også selv at købe 32B450 modellen i fleggaard til 3.199. Det er den tyske model som har MPEG4 DVB-T/C tuner.

Er der nogen garvede kendere herinde der kan anbefale andre 32" i samme prisleje?

Jeg skal mest bruge TV'et til analogt signal her de første par år. Har været ude og kigge i diverse TV forretninger og jeg må indrømme jeg har svært ved at se nogen kæmpe forskel på de dyre ctr. 32B455 modellen når det analoge signal er på.

Nu skal det lige siges at jeg ikke er en haj til det og måske ikke kigger efter de rigtige ting og ikke ligger mærke til de lidt finere detaljer som jer andre mere garvede brugere måske gør.

Håber dog stadig i kan be- eller afkræfte valget af ovenstående når der ikke stilles høje kvalitetskrav til TV'et
Af Rodding
Vil lige sige at en af mine kammerater har Samsung LE32B455, og det er et super lækkert tv, skarpt billede osv.
kan klart anbefale :D
Af gjol
Det er lidt sjovt at Rasmus Larsen her fra Flatpanels har testet de skærme fra BT, når nu de ikke er til at finde herinde.
I testen giver de Samsung's LE32B455 kun 3 stjerner ud af 6 mulige og begrunder det med bla. alm analoge tv-signaler er et problem, 100 Hz systemt fungere ikke optimalt og at film får et look af håndholdt kamera.

1. Analoge kanaler står super på stofanet's net i Aalborg når kabelføringen er direkt, uden om HD-optagere, forstærkere og 5 forskellige antennekabler. Jeg har et T-stykke fra Biltema/Harald-Nyborg fra stikket i væggen så det andet isenkram også kan få et signal. Uden den direkte kabelføring var f.eks. 6'eren sort/hvid og med mange bølger på skærmen pga. overlapning af det eksisterne antennesignal fra nøjagtig samme frekvens (Stofa i en nøddeskal). Hos nogle bekendte i Aalborg er der samme problem med Fladskærme og 6'eren, men jeg kender ikke til deres kabelføring. Dessuden står billedet på analog syden betydeligt bedre end en bekendt's Samsung, sidste års model, og 2-3 år gammel mode.

2. LE32B455 har ikke et 100 Hz system i følge hverken Samsung eller ander der sælger denne model. (BT i en nøddeskal)

3. Film får ikke et look af håndholdt kamera (fy BT og Rasmus Larsen). Men farverne er måske lidt for overeksponeret i den røde farve (kan nemt indstilles). De 2 Philips fjernsyn (42" og 37" fra hhv. 2008 og 2006) har dessuden et problem med at film virker som om de optaget af en kameramand fra TV-Avisen (kan også indstilles).

Eneste ankepunkt er måske at Zaptor kanalen (Digital) springer et par sekunder over i minuttet (sort skærm 1-15 gange på et minut) afhængig at tidspunktet på dage/aften. Måske kan det løses ved at halvere kabelføringen med 10-15 meter, som ligger bag et skab; ikke tilpasse pga. dovnskab.

Hvorfor skal Zepto's 32" Pantheon have 5 stjerner ud af de 6 mulige når nu det ikke har MPEG4 tuner? Til september kommer DR vel med et par kanaler i HD, foruden de HD kanaler Stofa/YouSee sender i forvejen, hvis man har en digital pakke. Men jeg vil give dem ret i at det er smart at modellen kan (optage)/gemme tv-udsendelser på en USB-Nøgle.
Af gjol
Lidt sjovt at Fleggaard sælger 32B450 til 3.199,- kr. når nu den danske indkøbspris er nogle hunderede højere.

Kan det have noget at gøre med at den nordiske service er højere i form af gratis afhentning hos kunden ved reperationer eller at bagatelgrænsen for hvad de vil repererer er lavere her i norden? Måske at det første ½ år er Garanti og ikke Reklamtionsret?
Af spintje
Hej igen!

Jeg takker mange gange for jeres input, nu så jeg så tilfældigvis at Kvickly i denne uge også har LE32B450 til salg og da det er jo er noget billigere bare at køre i Kvickly end til Padborg overveje jeg kraftigt dette. Nogen der har en idé om hvordan Kvickly kan sælge dette TV når det nu ikke er den nordiske model? Virker lidt mystisk synes jeg...
Af Rodding
okay.
Nu er det jo længe siden jeg har været herinde.
Hvad fik du så købt?