Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tadzen
Hej så fik jeg min panasonic TXP50v10E hjemme fra tapeconnection.
men har lige et spørgsmål til andre v10 ejer og eksperterne herinde

blæseren syntes jeg er meget tæt på lydløs, men så engang imellem går den på "turbo" mode, og kun i højre hjørne. Den begynder at summe meget højt.

Hvis den har 4blæser og de ligger hver sin hjørne, så der klart noget galt men den ene. Men jeg ved ikke lige hvor de forskellige ligge.

lige pt har den forsat i over 10min med at summe højt

Har jeg fået mig en mandags model?
Af Hjarsen
Sorry det er udenom tråden, men.

Hehe syntes altid der er et eller andet problem når man får sådan en ny stor ejendel. :D Har lige modtaget midt Pana X10y, der er lidt galt billedet, men det er nok bare det analog signal jeg kører med. :)

Og forresten stor tillykke med den nye skærm, håber du bliver super glad for den.
Af Illgor
hey
Tror faktisk det kunne tyde på du har fået en mandagsmodel. Mit 50v10 har kørt i adskellige timer og der er aldrig mere end den meget lille hvilslen som man kun kan høre hvis man muter og er helt stille. Og mit tv står også i solen flere timer om dagen...
Af Tadzen
tak for svaret, ja det er jeg også rimelig overbevist om det er.

nogen der har erfaring men hvad der skal ske nu hvis der er noget galt med blæseren? altså skal jeg selv køre tv'et tilbage til forhandleren eller bliver det hentet?

får man en ny eller bliver det sendt til reparation i flere uger ?

tusind tak hjarsen, og tilykke med din skærm også, analog signal er noget værre noget.
Af Lorentzen
Tadzen skrev:tak for svaret, ja det er jeg også rimelig overbevist om det er.

nogen der har erfaring men hvad der skal ske nu hvis der er noget galt med blæseren? altså skal jeg selv køre tv'et tilbage til forhandleren eller bliver det hentet?

får man en ny eller bliver det sendt til reparation i flere uger ?

tusind tak hjarsen, og tilykke med din skærm også, analog signal er noget værre noget.
Kommer an på hvilken forhandler du har og om du har skrevet udvidende forsikring på tv'et osv...
En typisk 2 års reklamationsret som det hedder, er så skrabet som den kan være, hvilke vil sige: Intet låne tv, fragt overladt til køber, kamp om egentlig fejl.
De gange jeg har sendt noget til reparation har jeg sådan set været rimelig heldig med hurtig reparering klarmelding af produktet, så vil tro at dette er meget forskelliget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sælger må ikke tage penge for fragten i tilfælde af en reklamation.
Af Kief

En typisk 2 års reklamationsret som det hedder, er så skrabet som den kan være, hvilke vil sige: Intet låne tv, fragt overladt til køber, kamp om egentlig fejl.
Det hedder også halvt års garanti og halvanden års reklamationsret. Vigtigt da det betyder at alle fejl inden for de første 6 måneder skal fikses af producenten. Ofte kan du ringe til producenten og så sender de dig en pakkelabel og du skal blot ringe til deres samarbejdspartner, eksempelvis UPS eller lign.

Philips og især Samsung (over 40") har gode ordninger. Har selv prøvet Philips og det fungerer rigtig godt..

Kender ikke lige til Pana kundeservice.
Af KuntaKinte
Kief skrev:

Det hedder også halvt års garanti og halvanden års reklamationsret. Vigtigt da det betyder at alle fejl inden for de første 6 måneder skal fikses af producenten. Ofte kan du ringe til producenten og så sender de dig en pakkelabel og du skal blot ringe til deres samarbejdspartner, eksempelvis UPS eller lign.

Philips og især Samsung (over 40") har gode ordninger. Har selv prøvet Philips og det fungerer rigtig godt..

Kender ikke lige til Pana kundeservice.
Du er lidt ude på et sidespor her. Der er intet i købeloven der foreskriver garanti. Hverken før eller efter de første 6 måneder.
Købeloven giver dig 2 års reklamationsret. Mange PRODUCENTER vælger dog at give garanti - af egen fri vilje. Men det fratager aldrig sælger fra sin forpligtelse. En forhandler kan f.eks. ikke afvise at hjælpe en kunde ved at henvise til producenten. Kræver en kunde, at sælger afhjælper problemet er der ingen vej uden om. Men giver producenten garanti er det altid det smarteste at vælge.
Den primære forskel på garanti og reklamationsret er bevisbyrde. Med reklamationsretten er det køber der har bevisbyrden for, at produktet har en fejl. Er der tale om en garanti er det den der udsteder garantien der har bevisbyrden. Det betyder f.eks., at en butik kan opkræve et undersøgelsesgebyr, HVIS der ikke kan konstateres en fejl i forbindelse med en reklamation. Det må man ikke hvis der er tale om en garanti.
De 6 måneder du må have misforstået er det der hedder formodningsreglen. Det betyder, at i de første 6 måneder af de 2 års reklamationsret må man formode fejl var iboende i produktet (Hvilket i princippet er at vende bevisbyrden til købers fordel). Men det er ikke producenten der er forpligtet til at udbedre. Det er sælger (butikken).
Af ckn
Jeg er også ejer af et V10 50"... Jeg har ikke så meget problemer med blæserstøj, men mere en grim summen/brummen ved lyse scener... Ved det er et kendt problem på plasma, men jeg synes altså det er for slemt... -det er i hvert fald generende når jeg ser tv... :((
Af Askov
min 50V10 hverken brummer eller noget.
Tror sku i har bedre ører end som andre.
Kan da godt høre lidt hvis jeg hører efter, men nu er det jo tv og film jeg skal se og lytte til og ikke diverse andre lyde.
Så mine ører kan altså godt sortere diverse lyde fra.
Syntes at der er noget bedre lyd i denne model end andre plastic skærme jeg har set og hørt.
Men jeg havde også en mx7000 før. Og der er tydeligt forskel på lyden. Men syntes alligevel at lyden er meget bedre i v10 end i andre modeller.
Af mebsen
Askov skrev:min 50V10 hverken brummer eller noget.
Tror sku i har bedre ører end som andre.
Kan da godt høre lidt hvis jeg hører efter, men nu er det jo tv og film jeg skal se og lytte til og ikke diverse andre lyde.
Så mine ører kan altså godt sortere diverse lyde fra.
Syntes at der er noget bedre lyd i denne model end andre plastic skærme jeg har set og hørt.
Men jeg havde også en mx7000 før. Og der er tydeligt forskel på lyden. Men syntes alligevel at lyden er meget bedre i v10 end i andre modeller.
Det er fuldstændig det samme på mit også.. Kan kun høre dem svagt hvis jeg slukker lyden og står tæt på tv´et.. men så snart jeg skruer lidt op kan jeg slet ikke høre dem.. De fleste ser vidst tv med lyd på ;-)

Thumbs up for dette tv! Det er bare for lækkert! :D