Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus-
Så kom dagen igår hvor jeg endelig tog mig sammen og købte min første fladskærm.

Et 46" Samsung LE46A866 - og for fanden hvor er det bare møg hamrende lækkert at se på! Slim, lækkert design, og kæmpe flot.

Indtil videre er det på analog signal - Yousee, hvilket faktisk er overraskende godt syntes jeg. Overvejer om det overhovedet er værd at købe digital inden de begynder at få nogle flere kanaler i HD..

Og NØJ hvor står Blue-Ray og div. PS3 spil bare pisse skarpt

Folk er velkomne med spørgsmål hvis de selv overvejer dette tv :)

Men men! - lyden..

Den er altså ikke så skarp! Og mit spørgsmål går.

Helst noget man bare kan plugge direkte i, meget simpelt, max budget omkring 1-4k..

Ikke surround, bare 2 højtalere og en subwoofer.

Skal kunne spille så man kan bruge det til baggrundsmusik til fester etc... Må self. gerne være pænt at se på :)

Any ideas?
Af Klaus-
Kunne self være kæmpe bonus at det blev noget jeg ku styre fra min normale fjernbetjening til tv'et, så jeg er fri for at vælte rundt i dem..
Af Deno123
Hejsa,

Kan varmt anbefale Yamaha DVX-1000, det spiller fantastisk og ser også godt ud designmæssigt..

Det er dog lige lidt over dit budget.. det kan fås i Elgiganten på tilbud til 4999,- i øjeblikket
Af nesivel
Hejsa. Vi har også lige selv købt samme tv, og samtidig hermed købt Samsung surround system. Mangler dog lige et stik for at få lyden til at fungere begge veje (se evt. mit spørgsmål herom på siden). Lyden er god fra dvd. Det er et rimeligt billigt system fra samsung til ca 2500 kr. og de har flere i den prisklasse. Vi fandt en samlet pris på vores ting i FONA. Det var lettere at presse dem nu tv´et er på tilbud i såvel Fona, Expert samt på Wupti.com i denne uge.

Surrondsystemet har en flottere fjernbetjening, der kan bruges til såvel tv-et som dvd, der ligeledes kan afspille cdére, usb indgang blue tooth, radio m.v. Denne fjernbetjening kan du bruge på TV-et samtidig. Hos os er vi ved at finde ud af det, og uanset hvad vi gør, så er der ikke den store forskel på, om vi bruger den ene eller den anden af fjernbetjeningerne. Vi er ikke proff, men for os utrænede, fungerer denne løsning godt.

Hilsen Nesviel